וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נחדש את השיחות בין ישראל וסוריה

7.3.2009 / 15:23

"אך רק אם שתי המדינות ירצו בכך". כך מסר שר החוץ הטורקי עלי בבג'אן בפגישה שקיים עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון

שר החוץ הטורקי עלי בבג'אן אמר היום (שבת) כי ארצו מוכנה לחדש את שיחות השלום בין ישראל וסוריה, אם שני הצדדים יחפצו בכך. בבג'אן אמר את הדברים בפגישה שקיים עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון באנקרה, בירת טורקיה.

קלינטון מצידה הוסיפה כי לא ניתן להמעיט בחשיבותן של שיחות שלום העקיפות בין ישראל וסוריה. "טורקיה מילאה תפקיד מאוד חשוב בשיחות", אמרה.

סוריה השעתה את השיחות עם ישראל במחאה על פעולת צה"ל ברצועת עזה לפני כחודשיים. יחד עם זאת, גורמים רשמיים במדינה לא פסלו את חידוש השיחות, גם אם תוקם בישראל ממשלת ימין.

ביום חמישי שעבר, נפגשה שרת החוץ ציפי לבני עם עם שר החוץ הטורקי בבג'אן, בצעד נוסף שנועד להביא לסיום המשבר בין שתי המדינות עקב פעולת צה"ל בעזה. בפגישה דנו השניים בתהליך השלום באזור וביחסים בין שתי המדינות והוסיפו כי שיתוף הפעולה בין המדינות "חשוב ליציבות האזור ועל כן הוא יימשך וההתייעצויות המדיניות ימשיכו בכל הדרגים".

יחסי ארה"ב-סוריה מתחממים

בתוך כך, שני פקידים אמריקאים בכירים נפגשו היום עם שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, בדמשק. ג'פרי פלטמן, עוזר מזכירת המדינה לענייני המזרח התיכון, ודן שפירו, חבר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, הגיעו לסוריה לביקור ראשון של גורמי ממשל אמריקאים במדינה מאז ינואר 2005. בסיום הפגישה, אמר פלטמן כי "השיחות היו מאוד מועילות. דנו במגוון רחב של עניינים אזוריים וביחסים בין שתי המדינות".

היחסים בין סוריה לארה"ב התדרדרו במהלך ממשלו של ג'ורג' בוש לאחר ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, בפברואר 2005. וושינגטון הורתה לשגרירה בדמשק לעזוב את סוריה והרחיבה את הסנקציות על המדינה.

הנשיא החדש ברק אובמה, לעומת זאת, רמז בעבר כי הוא מוכן לפתוח בהידברות עם סוריה. יחד עם זאת, מזכירת המדינה קלינטון אמרה היום באנקרה כי טרם התקבלה החלטה על השבת השגריר האמריקאי לדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully