וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחרבנים לנו את הים"

אייל דץ

7.3.2009 / 0:30

מפגינים מחו היום על כך שמזה שלושה שבועות שפכים מזהמים את חופי העיר, ודרשו לפעול כנגד האחראים למחדל

נעם כהן

(צילום ועריכה: נועם כהן)

מזה למעלה משבועיים שחופי תל אביב והרצליה סגורים לרחצה עקב זיהום כבד במים, אשר נגרם כתוצאה מהזרמת ביוב גולמי מאור יהודה. הזרמת הביוב נובעת מתקלה בצינור הביוב המרכזי של אור יהודה ויישובי בקעת אונו. אתמול (שישי) הפגינו מול חוף פרישמן בתל אביב, יותר מ-100 פעילי עמותת צלול וארגוני סביבה אחרים, במחאה על מה שהם מכנים אזלת היד שהביאה לפגיעה בבריאות תושבי הרצליה ותל אביב יפו. עוד השתתפו ח"כ אופיר פינס, ח"כ ניצן הורוביץ ויו"ר סיעת הירוקים פאר ויסנר. בין הססמאות שקראו המפגינים: "זיהום בים- סרטן בדם", "רוצים לגלוש בים צלול", "מחרבנים לנו את הים" ועוד.

כאמור, לפני כחודש, כתוצאה מתקלה, זרמו עשרות אלפי קוב של מי שפכים זרמו לנחל איילון ומשם אל הירקון והים. כפיתרון זמני הקימו אנשי איגוד דן לתשתיות איכות סביבה סכר לעצירת הזרם, אולם הגשם הכבד שפקד את ישראל לאחרונה הביאו לקריסתו. מאז ועד היום מגלגלים כל הצדדים המעורבים בפרשה את האחריות מאחד לשני, בעוד שנחל הירקון והים ממשיכים להזדהם.

ממשיכים לגלגל האשמות

בעיריית אור יהודה טוענים כי התקלה לא אירעה בתחום שיפוטם. לטענתם, תוואי הצינור שפוצץ משתרע מצפון לנחל איילון, ומי שאשם הוא האחראים על אתר חירייה זאת משום ששיטת הפעלת אתר פינוי האשפה מבוססת על קבירת האשפה מתחת לשכבות של אדמה. "עיריית אור יהודה נדרשה לשאת בתוצאות פעם אחר פעם, על לא עוול בכפה. במקום לזרוק את האשמה על עיריית אור יהודה, יש לבדוק מיהם הגורמים האחראיים על הערמתו של הר הפסולת האדיר מעל צינור הביוב וכן לבדוק, מדוע משנת 2007 ועד היום לא ביצעה רשות הניקוז ירקון את התוכנית החדשה להסטת צינור הביוב ותוואי הנחל", הם מוסרים ובכך מסירים מעצמם אחריות.

במשרד להגנת הסביבה לא מתרגשים מהאשמות עיריית אור יהודה ואומרים כי הביוב זורם כתוצאה מסתימת צינור ביוב באור יהודה. "יצאה התראה לכל האחראים לקו הביוב הנ"ל והמשרד ישתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כולל אכיפה". הם אומרים. לטענת המשרד החלה השבוע בניית סכר על ערוץ נחל האיילון וככל הנראה שזרימת הביוב למורד נחל איילון, לירקון ולים תיפסק בקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

דורשים אכיפה

עוד יותר מהשאלה למה לא טרחו הגורמים לתקן את התקלה בצינור ביום שארעה, ובכך גרמו לשפכים לזהם את הים במשך כמעט שלושה שבועות, מטרידה העובדה שתקלות וזיהומים אלה חוזרים ונשנים. במקום לדאוג לתקינות הצינורות והסכרים לפני הגשמים, מעדיפים הגורמים השונים לחכות לזיהום הבא, לגלגל האשמות ולהסתפק בתיקונים זמניים ולא מספקים. בנוסף, זה כבר יותר משבוע שדרשת עמותת צלול מהמשרד להגנת הסביבה תשובה בדבר אכיפה נגד האחראים למחדל, ללא מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully