וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוריטניה גירשה את שגריר ישראל

פנחס וולף ורויטרס

6.3.2009 / 14:01

שלטונות המדינה המוסלמית הורו לשגריר מיכאל ארבל ולצוותו לעזוב את המדינה בתוך 48 שעות. זאת על רקע מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. משרד החוץ: "לבקשת מאוריטניה, אנחנו סוגרים את השגרירות"

שלטונות מאוריטניה הורו היום (לשישי) לשגריר ישראל ולצוותו לצאת מהמדינה בתוך 48 שעות. לדברי עדי ראייה, חלק מאנשי הצוות כבר עזב את השגרירות בבירה נואקשוט. מאוריטניה, השוכנת בצפון מערב אפריקה, היא אחת משלוש המדינות היחידות בליגה הערבית שקיימה קשרים מלאים עם ישראל. בחודש שעבר הם הוקפאו בשל מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה, כי "בעקבות החלטת ממשלת מאוריטניה על הקפאת היחסים עם ישראל, ולבקשת מאוריטניה, סוגרת ישראל היום את שגרירותה נואקשוט. השגריר מיכאל ארבל יצא לחופשה".

לדברי גורם מדיני בירושלים, "יחסי ישראל-מאוריטניה היו מטרכבים מאז שכוננו היחסים בין שתי המדינות. בנוסף, למאוריטניה יש יחסים בעייתיים עם מדינות המערב. היום זה הגיע לנקודת השפל, אבל זה רק סיום של היחסים המורכבים והבעייתיים ממילא".

לפני כחודש הודיע ראש החונטה הצבאית במאוריטניה, הגנרל מוחמד וולד עבד אל-עזיז, כי ארצו סגרה את השגרירות שלה בישראל. במסיבת עיתונאים שקיים בבירה נואקשוט אמר עבד אל-עזיז כי משטרו לא מקיים שום יחסים עם ישראל לאחר שאלה הוקפאו בעקבות פעילות צה"ל בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully