וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים של פסיפיקה נעצר ע"י הרשות לני"ע

אתי אפללו

6.3.2009 / 12:49

על פי החשד, שלמה ולד שילשל לכיסו כספים שיועדו לרכישת קרקע ברומניה. אתמול הוא שוחרר ולד בתנאים מגבילים

שלמה ולד, הבעלים של חברת הנדל"ן פסיפיקה, נעצר אתמול בחשד לעבירות על חוק ניירות ערך ולקבלת דבר במרמה. מחקירת רשות ני"ע עולה על פי החשד, כי ולד שילשל לכיסו כספים שיועדו לרכישת קרקע ברומניה, וכן הסתיר מהרשות ומהמשקיעים את היקף האחזקות האמיתיות של בחברה. ולד הובא אתמול בפני שופט ושוחרר בתנאים מגבילים.

פסיפיקה אחזקות פועלת בתחום ייזום פרויקטי נדלן ברומניה. החשד שנחקר במחלקת החקירות של רשות ני"ע הוא עסקת רכישה שביצעה פסיפיקה של שתי חלקות קרקע בעיר גלאץ שברומניה מחברת אומגה ביולי 2007. על פי החשד, פסיפיקה, באמצעות בעל השליטה שלמה ולד, התחייבה לשלם 10 מיליון יורו עבור הקרקעות, ובפועל העבירה 5.25 מיליון יורו. הכספים הועברו ישירות לאומגה, ללא כל ביטחונות לכספים, כאשר חלקה אחת מתוך השתיים אינה רשומה כלל על שם המוכרת - אומגה.

מממצאי החקירה עולה כי בסוף התהליך, הקרקעות לא נרשמו על שם פסיפיקה. ממצאי החקירה לגבי החלקה השניה העלו שאומגה איננה רשומה כבעלים של הקרקע, לא השלימה את עסקת הרכישה ולא ברור מתי ירשמו יורשי הקרקע, שהינם הבעלים המקוריים, כבעלים של הקרקע. ממצאי החקירה מצביעים על כך שלחברת פסיפיקה אין כל זיקה משפטית לקרקע ואין לה שליטה על הכספים אשר שולמו.

בנוסף, מממצאי החקירה עולה עוד כי לשלמה ולד היה קשר עסקי עם נציגי חברת אומגה. על פי החשד, שלמה ולד קיבל לידיו במרמה כספים שיועדו לעסקה לצורך רכישת הקרקעות על ידי פסיפיקה, תוך הצגת מצגי שווא אודות העסקה, לפיהם יש ערבויות וביטחונות לכספים שהעבירה פסיפיקה. הדברים נעשו, על פי החשד, תוך הסתרת עובדות אודות העסקה מדירקטוריון החברה ומציבור המשקיעים - כולל העובדה כי הקרקעות שנרכשו כלל לא רשומות על שם אומגה, ותוך הסתרת הקשר העסקי בין בעל השליטה, שלמה ולד, לנציגי המוכרת בניגוד לחוק.

חשד נוסף שנבדק קשור למבנה האחזקות בפסיפיקה: בעלי השליטה בחברה בין השנים 2007-2008, הם שלמה ולד וחברת NAT EAST HOLDINGS LIMITED, חברה קפריסאית - אשר בעלי השליטה בה הם ראובן דלל ואריה כהן. על פי החשד, ולד לא דיווח לרשות ני"ע ולציבור המשקיעים על אחזקותיו האמיתיות במניות החברה ועל מבנה השליטה האמיתי בחברה כנדרש בחוק. בכלל זה, שלמה ולד לא דיווח על מכירות מסיוויות שביצע במניות פסיפיקה בתקופה הרלוונטית לחקירה, וכי הוא למעשה בעל השליטה המרכזי גם בחברת Nat East.

במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה, פסיפיקה דיווחה לבורסה ולציבור המשקיעים כי NAT מחזיקה ב-72 מיליון מניות פסיפיקה בערך נקוב וכי בעלי שליטה ב-NAT הם כאמור ראובן דלל ואריה כהן. זאת כאשר, כפי שעולה מממצאי החקירה, בפועל 40 מיליון מניות בערך נקוב מתוך אחזקות חברת NAT הם בבעלות שלמה ולד, בנוסף ל-21 מיליון מניות בערך נקוב שהחזיק ולד באופן ישיר.

ממצאי החקירה מעלים כי נכון ל-2007 החזיק ולד בפועל כ-24% ממניות החברה, ולא 8.35% כמדווח. בנוסף, ולד מכר לאורך התקופה הרלוונטית לחקירה 20 מיליון מניות פסיפיקה מתוך המניות הנוספות שהיו בבעלותו, מבלי לדווח גם על כך כנדרש בחוק ובתקנות מכוחו. מממצאי החקירה עולה כי ולד הסתיר באופן מכוון את אחזקותיו במניות פסיפיקה, על מנת לא לחשוף את מצבו הכלכלי האמיתי בשל חובות רבים שהיו לו.

עו"ד ציפי גז, ממחלקת החקירות של רשות ני"ע, הביאה את התיק בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא. השופט שיחרר את ולד בתנאים מגבילים, בהם ערבות והפקדת דרכונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully