וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים שכנעה את חמאס להאיץ את עסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.3.2009 / 11:30

העיתון "אל חייאת" מדווח כי המצרים שכנעו את חמאס לבצע את העסקה ב-3 שלבים במקום בשלב אחד כפי שרצה תחילה. המחלוקת שנותרה: מספר מועט של אסירים

מצרים הצליחה לשכנע את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, לבצע את עסקת שליט בשלושה שלבים במקום בשלב אחד כפי שרצה, זאת לאחר שמצרים הבטיחה לו ערבויות לביצוע העסקה. העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח היום (שישי) עוד כי בנוסף לחמאס, הצליחה מצרים לשכנע גם את ישראל לקבל את אופן ביצוע העסקה.

לדברי מקורות מצריים, המחלוקת העיקרית כעת היא שמותיהם של האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת העסקה. "ישראל הסכימה למספר האסירים, אולם היא עודנה מתנגדת למספר שמות במסגרת העסקה", ציינו. "המגעים נמשכים, אולם טרם נקבע מועד למשא ומתן המרתוני הבלתי ישיר שאמור להתקיים בין הצדדים". לדברי המקורות, ג'עברי הוא "האיש החזק" אשר על פיו יישק דבר.

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן הוא זה שיזם את הגעתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אל רצועת עזה ואת פגישתו עם ג'עברי, "וזאת על מנת לזרז את ביצוע עסקת שליט". לפי הדיווח, אבו מרזוק נכנס לעזה לאחר שישראל הבטיחה למצרים שלא לפגוע בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully