וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מסדר את העבודה

חגי מרום

6.3.2009 / 9:44

יו"ר העבודה משתמש במיטב יכולות התמרון שלו לשכנע את מפלגתו להצטרף לממשלה. חגי מירום על גסיסת הקריירה של המנהיג הציני

אהוד ברק מנסה בימים אלה לסדר את העבודה. אין גבול לרצונו להמשיך לשרת בממשלה כשר הביטחון והוא משתמש בכל יכולותיו וכישרונו כדי לתמרן את ועידת מפלגת העבודה להחלטת הצטרפות לממשלה. מדובר במהלך אישי, ציני, מזלזל וחסר ענווה בהתחשב בעובדה כי ברק הוא האחראי האישי לכישלון מפלגתו בבחירות האחרונות. אמנם היה שלב במהלך מערכת הבחירות שהסקרים ניבאו לה שבעה מנדטים, ולאחר ניהול מתון ושקול של מבצע עופרת יצוקה על ידי שר הביטחון הצליחה זו להגיע ל- 12 מנדטים (שהפכו ל-13 בגין הסכם עודפים עם מר"צ), אך אין לשכוח שבקדנציה הקודמת עמדה העבודה על 19 מנדטים.

אין ספק כי התוצאה העלובה והקשה אליה הגיע אהוד ברק נובעת בעיקר מדימויו האישי בציבור, מהמרחק שבין קפיטליסט הגר במגדלי אקירוב לסוציאל דמוקרטיה שהוא נושא בפיו, ולניכור וחוסר החום האנושי שהוא מקרין כלפי אזרחי המדינה ובמיוחד כלפי השכבות החלשות בישראל. אבל ברק ממשיך לתמרן. הוא "מגייס" למען הכניסה לממשלה את הצבא הקורא לו כביכול להישאר בתפקידו עד כי הרמטכ"ל העביר לו מסר המבקש להוציא את הצבא מהפוליטיקה. הוא גייס את הנשיא ביהמ"ש העליון לשעבר כאילו הוא קרא לו להישאר בממשלה, עד כי זה הכחיש הכול. הוא מציע לשלי יחימוביץ' לשרת כשרת התמ"ת על מנת להעבירה לצידו - בקיצור הכל כשר.

גורר עצמו בזחילה

למרבה צערו של ברק עומד לו לרועץ אביגדור ליברמן. הוא אינו מעוניין שברק יקבל פינוק מיוחד ועודף מנעמי שלטון כדי להביאו עם מפלגתו לקואליציה, הוא מעמיד את המשך כהונתו של דניאל פרידמן כשר המשפטים כתביעה מכרעת לעניין שותפותו בממשלה ויודע כי תביעה זו תמנע מברק לצרף את מפלגתו לקואליציה. כך קרה ששר המשפטים הפך לבעיית הבעיות בדרכה של בניית הממשלה העתידית. נראה כי השיחות בין נתניהו לליברמן אמש לא הסתיימו בהודעה על חלוקת התיקים לישראל ביתנו רק בשל בעיית משרד המשפטים.

כך או כך, ברק יכשל בניסיונו לגרור בזחילה את עצמו ואת העבודה לממשלה העתידית. הוא יכשל כי הדבר לא יבשיל כלל והוא יכשל בשל התנגדות חברי מפלגתו. ברק אולי לא יודע זאת, אבל הוא סיים את תפקידו כיו"ר האמיתי של המפלגה שלו. זו לא תוכל ללכת אחריו עוד מערכת בחירות ולכן ניתן להגדיר את תמרוניו כפרפורי סופה של מנהיגותו. אם יביא את סוגיית ההצטרפות לממשלה להכרעת הועידה הוא ייצא כמי שגם אכל את הצפרדעים וגם גורש מן העיר.

*חגי מירום שימש בעבר חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully