וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב התפטר מתפקידו

פנחס וולף

5.3.2009 / 18:40

סלי מרידור הסביר את הצעד בכך "שלממשלה החדשה צריכה להיות האפשרות למנות את איש אמונה לתפקיד השגריר בוושינגטון"

שגריר ישראל בוושינגטון, סלי מרידור, הודיע בתחילת השבוע לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על רצונו לפרוש בזמן הקרוב מתפקידו ולשוב לארץ. נתניהו ביקש ממרידור שימתין עד למינויו לרה"מ, ולמינוי שגריר חדש, והודה למרידור שנענה לבקשתו להמשיך בינתים בתפקיד.

מרידור נימק את רצונו להתפטר מהתפקיד ואמר כי "לאור רגישות התפקיד ראוי ורצוי שלממשלה החדשה תהיה האפשרות למנות מיד לאחר כינונה את איש אמונה לתפקיד השגריר בוושינגטון".

נתניהו אמר כי הוא "מעריך את שירותו המקצועי והמסור של מרידור וכן את העובדה שסייע בתדרוך ובהכנה לקראת הפגישה עם מזכירת המדינה האמריקאית".

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה עם סלי מרידור לפני זמן קצר. השרה הביעה את הערכתה הרבה לפועלו של מרידור כשגריר בשנים האחרונות ואמרה כי תרם תרומה של ממש למערכת יחסים חשובה בין המדינות "היטבת לתעל את אופייך וכישורייך היחודיים לפעילות יום יומית למען ישראל. ניכר היטב כי החשיבה על טובת המדינה היא שכיוונה אותך בכל פעולותיך. אני יודעת כי אתה משאיר לבא אחריך יסודות חזקים ביותר להמשך שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לארה"ב ובטוחני כי תמשיך ותשרת את עם ישראל ומדינת ישראל בכל מקום בו תבחר להיות".

ב"הארץ" דווח הבוקר כי נתניהו דרש ממרידור לעזוב את החדר שבו נערכה פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לפני יומיים. לפי הדיווח, נתניהו בחר להשאיר בפגישה את מקורביו, עו"ד יצחק מולכו ופרופ' עוזי ארד. התקרית גרמה למרידור מבוכה רבה, שכן שבפגישה השתתף גם מקבילו, שגריר ארה"ב בישראל ג'יימס קנינגהם, והשליח המיוחד למזה"ת, ג'ורג' מיטשל.

מלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט נמסר כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הביע את צערו על החלטתו של סליי מרידור. "מרידור הוכיח יכולת יוצאת דופן בפעילותו הדיפלומטית והפך להיות גורם מרכזי במערך החוץ של מדינת ישראל ובעל השפעה חסרת תקדים במערכות הממשל, בתי הנבחרים ודעת הקהל בארה"ב. מרידור התאפיין כבעל תבונה מקוריות והבנה מעמיקה של הלכי הרוח לצד תפיסת עולם מגובשת לגבי הצרכים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully