וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס וישראל ביתנו בדרך לממשלת נתניהו

פנחס וולף

5.3.2009 / 17:56

בתום פגישה עם ש"ס וישראל ביתנו, אמר יו"ר צוות המו"מ של הליכוד כי "נרכיב הממשלה במהירות". על חלוקת התיקים: "טרם הוכרע"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק ורן צימט)

"אני מקווה שניתן יהיה להגיע להסכם עם הליכוד כבר בשבוע הבא", כך אמר הערב (חמישי) יו"ר ש"ס השר אלי ישי בתום פגישתו עם צוות המשא ומתן של הליכוד בכפר המכביה ברמת גן. לדבריו, "הנושא המורכב של שינוי שיטת הממשל לקראת סגירה", אמר. בנוגע לחלוקת התיקים אמר ישי כי הנושא עדיין לא נדון. "התיקים הרצויים מבחינתנו הם: פנים, שיכון, תמ"ת, רווחה ובריאות". בעניין ברית הזוגיות אמר ישי כי בישיבה הנוכחית לא דיברו על נושא זה. "אבל יש צוותים שבוחנים אפשרויות שונות ואני מאמ מאמין שיגיעו להסכמה", סיכם.

גם יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד, ח"כ גדעון סער, שידר אופטימיות בתום הפגישה עם ש"ס ומוקדם יותר עם נציגי ישראל ביתנו. "בשתי הפגישות היום חלה התקדמות משמעותית. אני אופטימי לגבי היכולת שלנו לסכם מלאכת הרכבת הממשלה במהירות", אמר סער. הוא הוסיף כי "יש מספר נושאים שיש צורך לגשר עליהם".

מוקדם יותר אמר יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו ח"כ סטס מיסז'ניקוב, כי בפגישה סוכמו סעיפים בהסכם הקואליציוני בנוגע למיגור הטרור והמלחמה בחמאס. כמו כן, הצוותים הסכימו לכך שהשנתיים הקרובות יוגדרו כשנות הזדמנות לעליה, ויוקם קבינט מיוחד לעלייה וקליטה שבראשו יעמוד שר מטעם ישראל ביתנו .

בנוסף נרשמו הסכמות בנוגע לשינוי שיטת הממשל והעדפות לחיילים משוחררים. מיסז'ניקוב אמר כי בפגישה היום לא דיברו שני הצדדים על ברית הזוגיות, גיור או חוק האזרחות וכי נושאים אלו ידונו בפגישה נוספת שתתקיים ביום ראשון.

מאוחר יותר היום ייפגשו ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, למה שמוגדר על ידי שני הצדדים "פגישה מכרעת". בסוף הפגישה עתידה להתבהר התמונה באשר לחלוקת התיקים בממשלת נתניהו השנייה. ההערכות בסביבת נתניהו הן כי ליברמן יתעקש על תיק החוץ עבורו ועל תיק המשפטים לשר המכהן, דניאל פרידמן.

בנוסף ידרוש ליברמן את המשרד לביטחון פנים, את משרד התמ"ת ואת משרד התקשורת. על אף שנתניהו כבר נערך להעביר את תיקי החוץ והמשפטים לידי מפלגתו של ליברמן, רק בתום הפגישה יתבהר אם נכנע לדרישותיו של ליברמן שעשויות להסב לו קשיים בתוך מפלגתו שלו, לגרום לו לפגיעה בתדמית, ואולי אף להזיק ליחסי החוץ של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully