וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפסיק פינוי מאחזים עד להקמת הממשלה"

יהושע בריינר

5.3.2009 / 12:35

ארגון "זכויות האדם ביש"ע" פנה לאלוף פיקוד מרכז גדי שמני בדרישה לעצור את הפינויים. "נתבע אותך אם תמשיך לפנות מאחזים"

על רקע המשך פינוי המאחזים בשבועות האחרונים ברחבי הגדה, פנה היום (חמישי) ארגון "זכויות האדם ביש"ע" במכתב לאלוף פיקוד מרכז גדי שמני, בו הם דורשים להפסיק את פעילות הפינויים עד להקמת ממשלה חדשה. הארגון הודיע כי הוא מתכוון לתבוע את שמני על הפרת זכויות אדם במידה וימשיך במדיניות הנוכחית.

"מאז הבחירות", כותבים המתנחלים לשמני, "ממשיכים כוחות הביטחון לבצע פעולות תחת נימוקים מדיניים וזאת תוך פגיעה משמעותית בזכויות האדם הבסיסיות ביותר של המתיישבים, בהם הזכות לביטחון, זכות הקניין וזכות להליך משפטי הוגן. בוודאי ידוע לך כי הדרג המדיני שאתה מבצע פעולות בשמו זכה לאי אמון מובהק מצד ציבור הבוחרים ונשלח אל ספסלי האופוזיציה". במכתב מתייחסים בארגון לפינויים מהשבוע האחרון, בהם הפינוי הבוקר במאחז "חוות ארז", פינוי דיר בחוותו של נועם פדרמן וכן פינוי מבנה בחומש.

"נבקשך", כותבים המתנחלים, "לעצור לאלתר את כל הפעולות שיש להן משמעות מדינית ולהמתין לכינונה ולכניסתה של ממשלה חדשה. כל התנהלות אחרת היא פגיעה אנושה בערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם". הארגון גם דורש משמני להפסיק את פתיחת מחסומים וצירי תנועה לפלסטינים, בהם הפתיחה הצפויה של ציר ציון בחברון.

"במידה והמדיניות תמשך, אנחנו נתבע את האלוף שמני ונרחיב את פעילות המחאה נגדו", אומרת אורית סטרוק, מראשי ההתיישבות בחברון ויו"ר הארגון, "לא נסבול מצב שבו פקיד בכיר ככל שיהיה נוטל לידיו את הרשות לבצע מדיניות שלא התבצעה כשהממשלה הייתה בשיאה. כיצד הוא אומר שהוא כפוף לדרג מדיני, כשהדרג המדיני כבר לא רלוונטי? יש כאן פגיעה בסיסית בזכויות האדם של המתיישבים ולא נסבול זאת".

הבוקר פינתה המשטרה את מאחז "חוות ארז" שבבנימין בנימוק של בנייה בלתי חוקית במקום. המקום משמש את אנשי הישיבה הסמוכה בהתנחלות נחליאל. האירוע עבר ללא אלימות. "לצערי הממשלה ממשיכה להילחם בתורה ובארץ, אבל זה רק מחזק אותנו", אמר אחד מיושבי המאחז, "אלה הפרפורים האחרונים של ממשלת השמאל. אנחנו עוד נחזור למקום בהקדם ונקים אותו מחדש". בנוסף, כוחות גדולים של משטרה פינו בצהריים שלושה מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות נווה צוף שבבנימין. הריסת המבנים, שהוקמו על ידי בני נוער מהיישוב, עברה ללא התנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully