וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרח רחוק חדש: סין וטייוואן במגעים לשלום

טלי גולדשטין

5.3.2009 / 12:31

ראש הממשלה הסיני וון ג'יהבאו אמר כי מדינתו מוכנה לפתוח במו"מ לקראת הסכם שלום עם טייוואן לאחר ששה עשורים של עוינות

סין מוכנה לפתוח בשיחות עם טייוואן במטרה להגיע להסכם שלום, כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה הסיני וון ג'יהבאו. ראש המדינה הקומוניסטית אמר את הדברים במהלך נאום בפני הפרלמנט הסיני. אמירותיו מדגישות את רצון סין להתקרב לטייוואן לאחר ששה עשורים של עוינות.

היחסים המתוחים בין סין וטייוואן, מאז מלחמת האזרחים בסין ב-1949, השתפרו בשנה האחרונה בעקבות כניסתו לתפקיד של נשיא טייוואן החדש מה ינג-ג'או. השבוע שני הצדדים אף השיקו לראשונה קו טיסות סדיר, נתיב שיט ושירות דואר בין המדינות.

בדצמבר האחרון הודיעה סין כי היא מוכנה, בנוסף, להגיש סיוע כלכלי לשכנתה ויריבתה משכבר הימים טייוואן על רקע המשבר הכלכלי. "אנחנו מזדהים עם הקשיים הכלכלים שניצבים בפני טייוואן ומקווים בכנות לשתף פעולה כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי", אמר ג'יה קינגלין, אחד מבכירי המפלגה הקומניסטית בסין. לדבריו, "אם המצב הכלכלי ימשיך להידרדר וטייוואן תבקש סיוע בהפחתת הקושי הכלכלי, אנחנו נהיה מוכנים לספק את הסיוע הזה".

ב-29 במאי, טייוואן נענתה בחיוב להזמנה של שכנתה סין לחדש את השיחות איתה, שהושעו לפני כעשור. ההיענות החיובית של טייוואן להזמנה הסינית באה בעקבות פגישה היסטורית שנערכה בבייג'ין בין נשיא סין הו ג'ינטאו ליו"ר מפלגת השלטון בטייוואן וו פו-הסיונג. היתה זו הפגישה רמת הדרג ביותר מאז התפצלות שתי המדינות בתום מלחמת האזרחים ב-1949. מאז אותה מלחמה טוענת סין לריבונות על טייוואן.

חודשיים לפני כן, ניצחה המפלגה הטייוואנית הלאומנית בבחירות את המפלגה הדמוקרטית-פרוגרסיבית, שדוגלת בחתירה לעצמאות. גישתו של הנשיא הטיוואני הנבחר, מה יינג-ג'או פייסנית יותר מזו של קודמו, צ'ן שואי-ביאן, שלעתים קרובות הצליח להרגיז את ההנהגה בבייג'ין בהתבטאויותיו הקיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully