וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטרים הפקירו פלסטיני למוות

עדי שמחוביץ

5.3.2009 / 12:27

מכתב האישום עולה, כי שני שוטרים מתחנת רחובות הפקירו את הפלסטיני, שנפצע בתאונה, ללא השגחה רפואית. כעבור זמן מת מהתייבשות

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים נגד שני שוטרים מתחנת רחובות. השניים, ברוך פרץ ששימש כקצין תורן בתחנת ואסף יקותיאל ששימש כשוטר תגבור, מואשמים בגרימת מוות ברשלנות של פלסטיני שוהה בלתי חוקי (שב"ח). מפקד משטרת רחובות נחקר אף הוא בפרשה והומלץ להעמידו לדין משמעתי.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין בתיה קוליץ מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים, עולה כי בחודש מאי 2008, נפצע הפלסטיני בתאונת דרכים שאירעה בכביש 6. הפלסטיני שנחשד בעבירה של גניבת רכב ושהות בלתי חוקי בישראל, הועבר לטיפול רפואי בבית חולים.

בשלב מסוים הוחלט לשחרר את הפלסטיני מבית החולים ולהעבירו לתחנת המשטרה ברחובות. במסמכי השחרור מבית החולים צוין כי הוא נמצא במצב בריאותי של בלבול, הליכה לא יציבה וכי הוא נזקק לעזרה באכילה ובשתייה ומעקב רפואי. לאחר שחרורו מבית החולים, נעשו ניסיונות במשטרה לתאם מקום מעצר מתאים עבורו, אך ניסיונות אלו עלו בתוהו והומלץ לשחררו.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר ששני השוטרים גילו שכוחות הביטחון מסרבים לקבל את הפלסטיני לידיהם ולהעבירו לשטחי יהודה ושומרון, הורד הפלסטיני מהניידת בשולי הדרך בשעת לילה מאוחרת, במקום בו בדרך כלל לא מצויים הולכי רגל, שם הוא הושאר ללא שתייה ומזון וללא השגחה רפואית.

כעבור זמן מה, מת הפלסטיני מהתייבשות בעודו מוטל לצד הדרך וגופתו נמצאה כשלושה ימים לאחר מכן. מהמחלקה לחקירת שוטרים נמסר כי הם רואים חשיבות רבה בתיק, בנוגע לשמירה על חיי אדם: "גם אם מדובר בעבריין לכאורה, יש לפעול תוך כדי הקפדה על זכויותיו בתוך מניעת ניצול חולשותיו ומצבו באופן שעלול להביא בפגיעה בגופו ובכבודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully