וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אירן מהווה איום על אירופה ורוסיה"

טלי גולדשטין

5.3.2009 / 11:55

מזכירת המדינה אמרה שאירן נחושה בדעתה להתערב בנעשה במזרח התיכון. "אירופה צריכה להכין עצמה למתקפת טילים אירנים"

"אירן מהווה איום על אירופה ורוסיה על רקע תוכנית הגרעין שלה ותמיכתה בקבוצות טרור", כך אמרה אתמול (רביעי) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. ממשלת אירן נחושה בדעתה להתערב בנעשה במזרח התיכון, אמרה קלינטון בעודה עולה על טיסה שתיקח אותה לבריסל עם תום ביקורה באזור.

"קיים חשש כבד לגבי אירן מצד מדינות האזור כולו", אמרה מזכירת המדינה. "שוב ושוב שמעתי על חשש זה בשארם א-שייח, בישראל וברמאללה. ברור שאירן מתכוונת להתערב בעניינים הפנימיים של אנשים אלו ולהמשיך לממן את הטרור – בין אם חיזבאללה, חמאס או ארגון אחר", הוסיפה.

קלינטון חזרה על שאיפתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפתוח בשיחות ישירות עם האירנים, אך הוסיפה שהממשל האמריקאי רוצה קודם לכן לוודא שהשיחות יהיו בונות. היא הדגישה שוב את דברי אובמה לנשיא רוסיה דמיטרי מדוודב לגבי ביטול הצבת מערכת ההגנה מפני טילים באירופה בתמורה לסיוע רוסיה במאבק בתוכנית הגרעין האירנית. "הבהרנו זאת לרוסיה ואני חושבת שהממשלה מתחילה להבין שאנו לא מתכוונים לאיים עליה. קיים איום רציני ואירן היא האשמה, לא רוסיה", אמרה.

קלינטון ציינה כי צ'כיה ופולין, שהסכימו להצבת מערכת ההגנה מפני טילים בשטחן, מבינות את היום האירני היטב. "אירן יכולה לפגוע באירופה בעזרת טילים בעלי ראש נפץ גרעיני, אך גם בעזרתת כאלו עם ראש נפץ בליסטי, כימי או ביולוגי. אירופה צריכה להכין עצמה לכך שהנשק הגרעיני אותו רוצה לייצר אירן יכול ליפול לידיי ארגוני טרור", הוסיפה.

קלינטון טסה לבריסל על מנת להשתתף בפגישה לא רשמית של שרי החוץ של הברית הצפון אטלנטית נאט"ו. פגישה זו היא פגישת הכנה לקראת פסגת נאט"ו באפריל. מחר היא צפויה להיפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully