וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לכתב אישום נוסף נגד אולמרט

נתיב נחמני

5.3.2009 / 11:49

חוקרי המשטרה סיימו את חקירת רה"מ בפרשת מרכז ההשקעות וקבעו כי קיימת תשתית ראייתית להעמדתו לדין. אולמרט חשוד כי בעת שכיהן כשר התמ"ת פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימו את חקירתם נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות. בהודעת המשטרה נאמר, כי קיימת תשתית ראייתית נגד אולמרט בפרשה. מקביעה זו עולה כי המשטרה תמליץ לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אולמרט גם בפרשה זו.

"ממצאי החקירה מצביעים על כך שאולמרט אכן פעל תוך ניגוד עניינים עמוק משלא פסל את עצמו ממעורבות וקבלת החלטות במספר פרוייקטים אותם ייצג עו"ד אורי מסר, המקורב לאולמרט, מול מרכז ההשקעות", נכתב בהודעת המשטרה.

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, מסר בתגובה לדברים כי "אולמרט, כשר התמ"ת, פעל כמתחייב מכל שר במדינת ישראל אשר טובת הנגב עומדת לנגד עיניו. הניסיון להפוך כל היכרות אישית לעבירה פלילית הוא בלתי סביר. מטרתו של אולמרט היתה אחת, לסייע ליצירתם של מאות מקומות עבודה בדימונה ובנגב ולהילחם בבירוקרטיה שעיכבה במשך שנים השקעות שנועדו לפתח את הנגב".

דן הוסיף כי "רק לפני כשבוע נערך לכבוד ראש הממשלה אירוע הצדעה של התעשייה בישראל וזאת בזכות מאות החלטות דומות שקיבל אולמרט לקידום התעשייה וליצירת מקומות עבודה חדשים. הצפת הציבור דווקא כעת בהחלטות ובהמלצות בזו אחר זו איננה מקרית וזאת מתוך תקווה שהכמות תטשטש את חולשתן של הטענות".

בפרשת מרכז ההשקעות חשוד אולמרט, כי בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות, שבאחריות המשרד, לטובת חברת "סיליקט דימונה". החברה יוצגה על ידי מקורבו עורך הדין אורי מסר.

ביום ראשון הודיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לאולמרט כי בכוונתו להגיש נגדו כתב אישום בפרשת טלנסקי. מזוז מסר לבאי כוחו כי כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע. מלשכת מזוז נמסר כי כתב האישום כולל עבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הודעה דומה נמסרה היום גם למנהלת הלשכה לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בגין מעורבותה בפרשה זו. עוד נמסר כי בקרוב תתקבל הכרעה גם בפרשת מרכז ההשקעות, בה חשוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully