וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשע באונס קטינה זוכה לאחר 3 שנים

עדי שמחוביץ

5.3.2009 / 11:15

לאחר שהורשע באונס בת 12, החליט ביהמ"ש העליון לזכותו מחמת הספק. "התנהלות המשטרה בחקירת המקרה מעוררת אי נוחות"

בית משפט העליון קיבל היום (חמישי) את ערעורו של גבר בן 35 שהורשע לפני כשלש שנים בעבירה של אינוס קטינה נגזרו עליו 12 שנות מאסר, וזיכה אותו מחמת הספק. בית המשפט אף ביקר את התנהלות המשטרה בפרשה. "התנהלות המשטרה בחקירת המקרה לא רק שלא סייעה בבירור העובדות אלא היא מעוררת תחושת אי נוחות של ממש", כתב השופט אדמונד לוי.

כאמור, לפני כשלוש שנים הורשע הגבר לאחר שבתה בת ה-12 של בת זוגתו התלוננה על מעשים מגונים ואינוס שביצע בה. הגבר כפר בכל המיוחס לו לאורך כל ההליך המשפטי שהתנהל נגדו. בית משפט המחוזי בירושלים קבע כי עדותה של המתלוננת היתה אמינה וכי יש להעדיף את גרסת המתלוננת. באשר לגרסת הגבר, קבע בית המשפט כי גירסתו היתה זרועה אי דיוקים וסתירות פנימיות. השופט יורם נועם, דעת המיעוט באותו משפט, טען אז כי ישנן סתירות בגרסת המתלוננת בחקירתה במשטרה ובעדותה בבית המשפט. בהחלטתו היום, התבסס בית המשפט העליון על קביעת השופט נועם.

העליון גם התקשה לקבל את קביעת המחוזי לעניין גרסתו של המערער וקבע כי גרסת המערער לא הופרכה מקימה ספק סביר המחייב זיכויו מפלילים. השופט אליעזר ריבלין סיכם את החלטת בית המשפט העליון באומרו כי "בהתקיים ספק, אין ספק. כך במשפט הפלילי וכך מקום בו הספק סביר".

עו"ד שירה מרוז ועו"ד משה מרוז, סנגוריו של המורשע שזוכה אמרו לוואלה! חדשות כי "פסק הדין מאד משמח וחשוב מכיוון שעד עתה, בהלכות קדמות, כשעסקינן בקטינים שמתלוננים על אונס היד היתה רחבה ובית המשפט הרשיע גם אם היו סתירות בעדויות הקטינים בנוגע לפרטים עובדתיים. החשיבות בפסק דין זה שבית המשפט בעצם אומר 'עד כאן'. יש גבול לסתירות בעדויות של קטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully