וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פקיסטן מהווה איום גדול מאפגניסטן"

טלי גולדשטין

5.3.2009 / 10:29

ארה"ב ובריטניה מינו שליחים מיוחדים לפקיסטן על רקע חששות גוברים לגבי היציבות במדינה, היכולת הגרעינית שלה והתפשטות האיסלם הקיצוני

מלאי הנשק הגרעיני, אי היציבות ופוליטיקה איסלמית קיצונית הופכים את פקיסטן לאיום גדול יותר מאשר שכנתה מצפון, אפגניסטן. כך העריך היום (חמישי) כריסטופר דל, שליח ארצות הברית בקאבול.

הממשל האמריקאי והממשל הבריטי מינו שליחים מיוחדים האמונים על המצב באפגניסטן ובפקיסטן על רקע חששות גוברים לגבי היציבות בפקיסטן וההשלכות של מצב זה על המאמצים לשקם את אפגניסטן. "מנקודת השקפתי, פקיסטן נראית כמו בעיה גדולה", אמר דל בראיון ל"גרדיאן" הבריטי.

"פקיסטן היא מדינה גדולה עם אוכלוסייה גדולה. היא הפכה את האיסלם הקיצוני לחלק מהזירה הפוליטית וכעת נראה כי דוקטרינה זו נטועה עמוק בתרבות הפוליטית. זה מקשה על המצב", הוסיף.

סוכנות המודיעין הפקיסטנית הואשמה פעמים רבות בהענקת חסות לקבוצות טרור איסלמיות ולטליבן באפגניסטן. נשיא פקיסטן אסיף זרדרי הודה בחודש שעבר כי מדינתו נלחמת כדי לשרוד על רקע התקוממות הטליבן בחבל הצפון מערבי. לדבריו, החמושים המוסלמים ביססו נוכחותם בשטחים נרחבים. בנוסף, מצבה הכלכלי הרעוע של פקיסטן מעלה חששות מפני המשך אי היציבות באזור.

לדברי דל, הפסקת האש השנויה במחלוקת בין צבא פקיסטן לטליבן בעמק סוואט צפויה, אף היא, להוביל לחידוש פעילות הטליבן באפגניסטן. "כל פעם שהפקיסטנים חותמים על הסכם שלום, שני דברים קורים", אמר, "יש הסלמה בלחימה בצד האפגני והסכמי השלום מתבטלים במהרה". דל אמר כי קצינים המוצבים בשטח דיווחו באחרונה על גידול במספר החמושים העוברים מפקיסטן לאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully