וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה החלה ללמד, סטודנטים קראו לסלקה

נעמה טלמור

5.3.2009 / 10:11

ראש המחלקה לדין בינ"ל בפרקליטות הצבאית לשעבר, פנינה שרביט-ברוך, קיימה את הרצאתה הראשונה והתקבלה בהפגנות תמיכה ונגד

בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, התקיימה הבוקר (חמישי) הרצאתה הראשונה של ראש המחלקה לדין בינלאומי בפרקליטות הצבאית לשעבר, אלוף משנה פנינה שרביט-ברוך. את פניה של עורכת הדין שרביט-ברוך שנכנסה לאולם מחדר צדדי, קיבלו עשרות סטודנטים שהפגינו בעדה ונגדה.

אוניברסיטת תל אביב הודיעה בתחילת חודש פברואר כי שרביט-ברוך תעביר כמתוכנן בסמסטר ב' של שנת הלימודים תשס"ט קורס במשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים. מרצים באוניברסיטה ניסו לסכל את מינויה של עורכת הדין בעקבות פרסום במוסף "הארץ", לפיו קציניה של שרביט-ברוך העניקו הכשר לפעולות של צה"ל שגרמו לפגיעה באזרחים ואישרו פעולות כמו הפצצת מסדר הסיום של קורס השוטרים.

הסטודנטים שמתנגדים לעניין, חילקו מנשרים שבהם נכתב מדוע אסור לעורכת הדין שרביט-ברוך ללמד באקדמיה. לטענתם, "המחלקה לדיון בינלאומי הכשירה תחת פיקודה של שרביט-ברוך, שורה ארוכה של פעולות צבאיות במתקפה האחרונה על עזה, אשר מחלוקת לגבי הגדרתן המשפטית עודנה עומדת ותלויה". מנגד התקיימה הפגנה תמיכה של סטודנטים שקראו לחופש הביטוי.

הסטודנטים החליפו ביניהם דברים קשים. סטודנט שמתנגד לשרביט-ברוך אמר כי "אנחנו מדברים בשם החוק הבינלאומי, אם היא חושבת שלרצוח 70 שוטרים במסדר כאשר הם לא חמושים, אז זה כמו לרצוח כל ילד בן 17 בישראל". בתגובה לכך אמר סטודנט אחר: "אתם בולשביקים, מרקסיסטים, קחו את האזרחות שלכם ותעברו לסעודיה. אתם גורמים לטרור והנכס הכי גדול של חמאס".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי (הליכוד), דוקטורנטית למשפטים בפקולטה, הגיעה למקום כדי לתמוך בשרביט-ברוך. חוטובלי אמרה כי "אני חושבת שהמפגן של הסטודנטים בעד עורכת הדין הוא מרשים וחשוב ולטענות כלפיה אין ביסוס. אם מרצה כמוה לא יכולה ללמד, אז אפשר לסגור את מוסדות האקדמיה. תפיסות ציוניות שפעם היו במיינסטרים, פתאום צריך להגן עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully