וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: מחריפה המתיחות בחבל דרפור

טלי גולדשטין

5.3.2009 / 10:03

גורמי או"ם הנמצאים בדרפור דיווחו על החרפת המתיחות באזור ועל נוכחות מתוגברת של חיילים מצבא סודן. חשש מפני מתקפה צבאית באזור

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

עומאר אל-באשיר, נשיא סודן, הפך אתמול (רביעי) למבוקש על ידי החוק לאחר שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא נגדו צו מעצר בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. באשיר הוא מנהיג מדינה מכהן הראשון נגדו הוצא צו מסוג זה. המערב קיבל בברכה את המהלך וכינה אותו ניצחון לזכויות האדם. הקולות המתנגדים כינו את הוצאת צו המעצר "הצדק של האדם הלבן" שיגרום לאי יציבות באזור ולריסוק התקוות לשלום בחבל דרפור.

ממשלת סודן הגיבה במהירות על ידי הדחת עשרה צוותים של סוכנויות סיוע בינלאומיות ובכך הותירה מיליוני בני אדם בדרפור ללא סיוע. בעקבות סילוק צוותים אלו התגברו החששות מפני מתקפה צבאית חדשה באזור. בין הסוכנויות שסולקו נכללות אוקספם, קאר אינטרנשיונל, סייב דה צ'ילדרן ואקסיון קונטרה לה פאם המספקת מזון לתושבים.

הממשל בחרטום מסרב לקבל את מרות בית הדין וכבר ענה בשלילה לדרישה להסגיר שתי דמויות בכירות המואשמות בפשעי מלחמה בדרפור. כ-300 אלף בני אדם נהרגו במהלך שש שנות הסכסוך בדרפור ו-2.7 מיליון נמלטו מבתיהם.

צו המעצר, למעשה, מציב את המערב על מסלול התנגשות עם האיחוד האפריקאי, הליגה ערבית, סין ורוסיה, אשר הזהירו אתמול מפני הידרדרות הסכסוך ונזק לתהליך השלום בין ממשלת סודן לחבל הדרומי האוטונומי למחצה. תנועת הצדק והשוויון של המורדים (JEM ), המאשימה את הממשלה באפליית השבטים האפריקנים לעומת התושבים הערבים, הודיעה כי לא תערוך שיחות עם ממשלה שמנהיגה מואשם בפשעי מלחמה. גורמי או"ם הנמצאים בדרפור דיווחו היום על החרפת המתיחות באזור ועל נוכחות מתוגברת של חיילים מצבא סודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully