וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים הגיעו למעצר שגרתי והרסו בית

יהושע בריינר

5.3.2009 / 7:42

צה"ל פתח בחקירה נגד כוח שהרס בית מבוקש במהלך מעצר שגרתי. "מאז מבצע 'עופרת יצוקה' יש עלייה במספר התלונות על אלימות חיילים"

טלוויזיה שבורה, ארונות עקורים, מחשב מנופץ ורכוש גנוב, זהו רק חלק מהנזקים שהותיר אחריו כוח של צה"ל במהלך מבצע למעצר מבוקשים בכפר ראמין הסמוכה לטול כרם. האירוע המדובר התרחש לפני כשלושה שבועות, אז הגיע באישון ליל כוח של צה"ל לראמין למבצע שגרתי של מעצר מבוקשים. אחד הכוחות הגיע לבית משפחת עווד. לטענת המשפחה, בזמן שמפקד הכוח לקח את האב, מוסטפא עווד, החלו החיילים להרוס את תכולת הבית.

לטענת המשפחה, החיילים השליכו ספרים, בהם גם ספרי קודש על הרצפה, השליכו את תכולת הארונות, עקרו חלק מהם ממקומם ושברו כלים במטבח. משם עברו החיילים לסלון, שם קרעו את ריפודי הספות, זרקו את הטלוויזיה על היצפה, ניפצו את המרקע וכן מחשב שהיה בבית. כמו כן נמצאה מכונת הכביסה מחוררת בבית, וחלק מזגוגיות החלונות נשברו גם כן. רק כעבור למעלה משעתיים עזבו החיילים את הבית ועצרו את אב המשפחה. לדבריהם, גם מחשב נייד ופלאפון סלולרי נגנבו מהמקום.

המשפחה פנתה לאחרונה לארגון 'יש דין' שפנה לצה"ל ועקב כך נפתחה חקירה. "זהו מקרה חמור שצריך לשמש נורת אזהרה לאלוף פיקוד מרכז", אומר היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד מיכאל ספרד, "מאז סיום מבצע 'עופרת יצוקה' אנו עדים לעלייה במספר התלונות בדבר אלימות של חיילים כלפי אזרחים פלסטינים בגדה. על מפקדי כוחות צה"ל בגדה המערבית לזכור כי הם נושאים באחריות לשלומם של האזרחים שתחת שליטתם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מבירור ראשוני של פרטי המקרה עולה כי מדובר, לכאורה, באירוע חריג הנוגד את ערכי צה"ל. יחד עם זאת, נסיבות המקרה מצויות בבדיקה מעמיקה בפיקוד מרכז אשר בסופה יופקו הלקחים המתאימים וימוצה הדין עם מי שיימצאו אחראים לזאת לבל ישנו מקרים כאלו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully