וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגינה על ישראל מפני הביקורת בעולם

4.3.2009 / 21:07

לראשונה השתתפה ארה"ב בעצרת מועצת האו"ם לזכויות אדם. השגריר הפציר ב-47 המשתתפות לא לדבוק דווקא בישראל כיעד לביקורת

ארצות הברית השתתפה היום (רביעי) לראשונה בעצרת של מועצת האו"ם לזכויות אדם. היא הפצירה ב-47 המשתתפות לדון בכל הפרות זכויות האדם המתרחשות בעולם ולא לדבוק דווקא בישראל כיעד לביקורת.

במהלך נאומו בז'נבה, הזהיר השגריר האמריקאי מארק סי סטורלה מפני "ניסיונות מטרידים" מצד מספר מדינות במועצה לפגוע בחופש הביטוי. "אנו מודאגים מכישלון המועצה עד כה לטפל בכמה מההפרות הבוטות ביותר של זכויות האדם, ומהניסיונות של חלק מהמדינות לנצל את החלטות המועצה כדי לחתור תחת זכויות אדם אוניברסליות", אמר סטורלה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה החליט, עם היכנסו לתפקיד, לשנות את מדיניות בוש - התעלמות מהמועצה - והכריז בחודש שעבר כי ארה"ב תצטרף לארגון השנה כצופה. סטורלה הדגיש את מחויבותו של אובמה להפוך למעורב יותר בסוגיות בינלאומיות ואמר כי ארה"ב "מתחייבת לעבוד לצד אלו הפועלים כדי לקדם ולהגן על זכויות כל אדם ואדם בעולם".

עם זאת, סייג סטורלה את דבריו והוסיף כי המועצה – בה חברות מדינות מוסלמיות, קובה, סין ורוסיה – צריכות לדרוש דין וחשבון מממשלות אלו. "אסור שהמועצה תהפוך למקום מקלט לממשלות המבקשות להסתיר את עברן או להתחמק מביקורת", אמר. לדבריו, ארה"ב מודאגת מתהליך של פוליטיזציה בתחום זכויות האדם ומהנוהג לבודד שוב ושוב מדינה אחת – ישראל - כיעד לביקורת. בחמישה מתוך עשרה מפגשים מיוחדים של המועצה, דנו החברות במדיניות ישראל כלפי הפלסטינים ולבנון ומתחו עליה ביקורת.

המדינות היחידות מלבד ישראל, שהיו נתונות לביקורת דומה, הן מיאנמר וקונגו. אולם בניגוד לישראל, אף אחת מהמדינות הללו לא גונו באופן ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully