וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 15 שיחק בנפצים ואיבד את אצבעותיו

רמי שני

4.3.2009 / 16:39

חמש אצבעות ידו של הנער נקטעו, ורסיסים חדרו לפניו. מצבו מוגדר בינוני. מנכ"ל מד"א: "נפצים עלולים להסתיים בנכות קשה"

נער בן 15 מבאר שבע נפצע היום (רביעי) באורח בינוני במהלך משחק עם נפצים. חמש אצבעות כף ידו הימנית נקטעו ורסיסים חדרו לפניו. צוות מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים "סורוקה" בעיר.

הפרמדיק ינאי אדרי סיפר כי הצוות מצא את הנער כשידו מרוסקת לחלוטין כתוצאה מההתפוצצות. "הנער היה בהכרה ונאנק מכאבים. נתנו לו תרופות הרגעה, חבשנו את ידו ופינינו אותו לחדר הטראומה בסורוקה". לדבריו, הנער סיפר כי הוא רצה להגביר את עוצמת הפיצוץ ולכן חיבר מספר נפצים יחד טרם הצית אותם.

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר לאחר התאונה: "אני קורא להורים למנוע מילדיהם מלרכוש נפצים מסוכנים שעלולים להסתיים כמו המקרה המצער האחרון בנכות קשה, ולעיתים בצורה אף קשה יותר".

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים שפורסמו אתמול עולה, כי בחג הפורים נרשמת עלייה של פי 3.5 בפניות למיון בעקבות כוויות, בהשוואה לשאר ימות השנה. "תרחיש הפגיעה השכיח הוא התפוצצות ה'קפצונים' או החזיזים בכיס המכנסיים כתוצאה ממגע כף היד וחיכוכם", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"ל הארגון. "גם ה'פיקות' הרגילות, הנראות לנו תמימות יחסית, הן חומר נפץ שעלול לסכן חיים".

בארגון "בטרם" מסבירים כי אין להשתמש בכלי ירייה או אקדחים הדומים לכלי נשק אמיתי. כמו כן, אין להשתמש בכל סוגי הזיקוקים, החזיזים, הטילים, כדורי הנפץ ואבקות השריפה. אין לאחסן קפצונים בכיס המכנסיים, אלא באריזתם המקורית או בתיק. הצעצועים המותרים לשימוש הם: קני נשיפה, קפצונים/פיקות לאקדחים (מנייר או מפלסטיק), חזיזי 'שום' המוטחים בקרקע. "כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל”, מסבירים בארגון. “מוצר שנרכש אצל סוחר בדוכן ברחוב שאינו מוכר, מסוכן ואין להשתמש בו”.

  • עוד באותו נושא:
  • פורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully