וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטן: למה להתעלם כשאפשר לטפל?

נעמה טלמור

4.3.2009 / 14:41

עם פתיחת חודש המודעות לסרטן המעי הגס, נמצא כי 40% מהנבדקים לא פונים לבדיקת המשך שעשויה לסייע באבחון מוקדם וקריטי

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עם פתיחת חודש המודעות לסרטן המעי הגס, עולה כי רבים מאלו שהופנו לבדיקת גילוי מוקדם של המחלה, לא המשיכו לבדיקה פולשנית (קולונסקופיה). כך דיווחה האגודה למלחמה בסרטן במסיבת עיתונאים שכינסה. בשנת 2008 ערכו בישראל 336,000 בני אדם בדיקת דם סמוי לגילוי מוקדם של המחלה, אולם רבים מאלו שתוצאת בדיקתם נמצאה חיובית, לא המשיכו לבדיקה הפולשנית.

פרופ' ירון ניב, יו"ר המערך לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי "רבין" בפתח תקווה, אמר כי "יש בעיה של מודעות הציבור. עד שנת 2004 היתה עלייה באבחון של סרטן המעי הגס ומאז ישנה ירידה שהיא לא ברורה. היינו צריכים לקבל נתונים על הרבה יותר מקרים של גילוי בשלב המוקדם וזה מצביע על כך שאין מודעות מספקת".

סרטן המעי הגס הוא השני בשכיחותו בישראל והוא מופיע בשיעור דומה אצל גברים ונשים. בשנת 2006 אובחנו 3,181 חולים חדשים בסרטן המעי הגס והחלחולת. רשם הסרטן הלאומי מיכה ברחנא מסר כי שיעור הגילוי של המחלה בשלב המוקדם בקרב האוכלוסייה היהודית הוא עדיין נמוך, אך נמצא במגמת עלייה. לעומת זאת, ישנה ירידה בשיעורי גילוי המחלה בשלב מתקדם, שהוא השלב הגרורתי.

מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן מירי זיו אמרה כי "ייחודו של סוג הסרטן הזה הוא שאפשר למנוע אותו ולהבריא ממנו. בכוחו של הציבור להעלות את שיעורי ההישרדות ל-90% ויותר".

ד"ר ניבה שפירא, תזונאית קלינית מאוניברסיטת תל אביב סיפרה על מחקר חדש שנערך באחרונה בהולנד בנושא אכילת בשר אדום, שהיא מגורמי הסיכון להיווצרות סרטן המעי הגס. מתוצאות המחקר עולה כי אכילה של ירקות ירוקים לצד אכילת בשר אדום, עשויה להקטין את מידת הסיכון שגורם הבשר לתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully