וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 15 התמוטטה ומתה במהלך שיעור

נעמה טלמור

4.3.2009 / 12:40

הנערה, שסבלה ממחלת לב, התמוטטה כשהכינה תחפושות פורים. צוות מד"א ביצע בה ניסיונות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותה

נערה כבת 15, החולה במחלת לב, התמוטטה ומתה הבוקר (רביעי) במהלך שיעור בבית הספר "לבונה" ביישוב בית אריה. "תוך מספר רגעים הגיע אמבולנס של היישוב, שהחל במאמצי החייאה", סיפר לוואלה! חדשות מיקי כפרי, דובר מרחב ירקון של מד"א. לדבריו, "בתוך רגעים הגיע גם אמבולנס טיפול נמרץ שהמשיך בהחייאה מתקדמת, והגיעה למקום גם רופאת הילדים של הנערה, שהשתתפה במאמצי ההחייאה". לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. ממשרד החינוך נמסר כי האירוע בבדיקה וכי "הנערה התמוטטה במהלך הכנות תחפושות לפורים ולא במהלך פעילות ספורטיבית".

מיכל ראדה, הפראמדיק שעסקה בניסיונות ההחייאה, סיפרה לוואלה! חדשות: "לא רואים דבר כזה בכל יום, אפילו לא בעבודה שלנו". היא סיפרה: "ביצענו בה כמעט שעה של החייאה, אך לא היתה שום תגובה. יש סבירות שמהרגע בו איבדה את ההכרה היא כבר לא היתה בין החיים".

עד ראייה סיפר כי צוות בית הספר הכניס את התלמידים לכיתות, וכי האווירה היתה קשה מאוד. "היתה הרגשה של מועקה", הוסיפה ראדה, "ילדה בגיל הזה לא צריכה למות. בשלב מסוים הגיעו הוריה של הנערה. האמא היתה בתחילת ההחייאה, ביקשתי מכולם לצאת החוצה ולפתע מישהי צרחה 'אל תפסיקו את ההחייאה' ואז נודע לי שזו האם". הוריה של הנערה המתינו מחוץ לכיתה וקיוו לנס, אולם בתום שעה ארוכה נקבע מותה וצוות מד"א יצא לבשר על כך להורים".

בבית הספר מסרבים לדבר בשלב זה על המקרה. הצוות הפסיכולוגי שוחח עם התלמידים, ולאחר השיחה שוחררו התלמידים לביתם בצרוף מכתב המסביר את השתלשלות העניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully