וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ייני אינו הרב הצבאי הראשי

שמואל רוזן

4.3.2009 / 12:06

ההתנפלות על מפקד חיל הים בגלל ביקור במועדון חשפנות מוגזמת וצדקנית. פוריטניות מוגזמת וסיפור צהוב שווים כותרות?

מפקד חיל הים האלוף אלי מרום (צ'ייני) ביקר במועדון חשפניות בתל אביב. במועדון ראה אותו עיתונאי, ומכאן, כתפוח אדמה לוהט, הסיפור התגלגל לכותרות. צ'ייני התנצל לפני הרמטכ"ל על מעידה חד פעמית. יום למחרת האירוע חשפה התקשורת שצ'ייני משקר - הוא היה מספר פעמים במועדון ולא באופן חד פעמי.

צ'ייני, לוחם מעוטר, הידוע כאמיץ ואהוד על פקודיו, הפך לאייטם. אפילו עובדי מועדון החשפנות רואיינו בעילום שם ואמרו: "הוא פנים מוכרות כאן. חשבנו שהוא פועל סיני, כי הוא לא הגיע במדים ולא ידענו שיש לו קשר לצבא." המועדון קיבל כמובן חשיפה נדיבה, האלוף הפך לפועל סיני תאוותן. בכך לא תם הסיפור.

בהתנצלות שהגיש לרמטכ"ל, אמר צ'ייני ש"הוזמן לאירוע ונכח במועדון 10 דקות". מיד נמצא עד ראייה (עלום שם כמובן) שדיווח כי "צ'ייני היה כחצי שעה במועדון." עוד מוסיף העד: "צ'ייני נכנס בבגדים אזרחיים וישב ביציע הצופה לבמה ונהנה ממופע ריקוד אקזוטי במשך כחצי שעה...".

מיותר לציין שהאלוף נכנס למועדון בזמנו הפרטי, לבוש אזרחית, בחוץ לא חיכה לו רכב צבאי עם נהג, ושמדובר במועדון חוקי עם רישיון. אפילו עובדי המועדון לא זיהו אלוף אלא "פועל סיני".

צ'ייני לא השתמש בשירותי ליווי האסורים על פי חוק, לא נישק פקידות במטה חיל הים. הוא אינו הרבצ"ר (הרב הצבאי הראשי), אלא מפקד חיל הים שעליו לא חלות תרי"ג מצוות. צ'ייני לא הטריד מינית פקידות זוטרות כאלופים ידועים ומוכרים לפניו. צ'ייני גם לא הטיף לפקודיו לזלזל בערכים ובעקרונות כפי שמטיפים לחיילים ראשי מכינות צבאיות. בסך הכל הוא הלך למועדון חשפנות ולא הסתתר במסכה למרות שפורים מתקרב.

ויקטוריה כמשל

הלוחם שסיכן חייו אינספור פעמים, הפך בגלל מועדון החשפנות "לדמות לא מוסרית לפקד על חיל הים". המלכה ויקטוריה (1819-1901) שלטה באנגליה והקנתה לנתיניה פוריטניות - צניעות שמרנית חשוכה, שבקושי התאימה לתקופתה. גם אצל ויקטוריה פעלו מועדוני נשים לאדמירלים בריטיים בדימוס ולבני מלוכה תאוותנים. אפילו ויקטוריה לא היתה הופכת את האלוף מרום ללעג וקלס בכלי התקשורת. גם אז אדמירל שפשט מדיו, שילם בכספו, הלך בזמנו הפרטי לבתי בושת, ולא הפך לראש הכנסייה האנגליקנית.

אצלנו, בארץ הקודש, אדם כצ'ייני צריך לשמוע ברבים על "קלונו", חייב להתנצל על שנכנס למועדון ברישיון, ייטחן עד דק כי מחר יכתבו שפגע ברגשות הדתיים (שרבים מהם עושים כמוהו בסתר) ויהפוך שעיר לעזאזל. היום, במהלך השפלתו, צ'ייני סיפר שהוא "עוד מעט סבא". סוג של תחינה מיותרת לחלוטין. טעות מצידו. עדיף היה שישתוק. רק שצ'ייני כנראה לא שכר יועץ תקשורת או מנהל משברים.

רדו מצ'ייני, עזבו אותו במנוחה ואל תשפכו את דמו של מפקד אמיץ. האם זה חטא ללכת למועדון חשפנות? זה לא חטא. מוטב היה לו צ'ייני היה הולך לבית חב"ד לשמוע דרשה על פרשת השבוע. כיוון שלא כך נהג והלך למועדון חשפנות, נסקול אותו בכיכר העיר?

*שמואל רוזן הוא יועץ תקשורת ואיש יחסי ציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי מרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully