וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין: "בכנסת התחיל הטרנספר נגד הערבים"

פנחס וולף

4.3.2009 / 11:07

ח"כ דב חנין הגיב בזעם להחלטה של הוועדה המסדרת בכנסת, שקבעה כי בוועדות הזמניות ישתתפו ח"כים ממפלגות שזכו ב-5 מנדטים ומעלה

הוועדות הזמניות שיפעלו בכנסת עד להקמת הממשלה החדשה, לא יכללו בתוכן חברי כנסת ממפלגות בל"ד, רע"ם-תע"ל וחד"ש - כך נקבע בתום דיון של הוועדה המסדרת שהתקיים הבוקר (רביעי) בכנסת. אישור הוועדות טעון את אישורה של מליאת הכנסת. על פי ההחלטה בעניין, בוועדות הזמניות (חוץ וביטחון וכספים) יהיו מיוצגות סיעות בנות חמישה מנדטים ומעלה.

בעקבות ההחלטה, חברי שתי המפלגות הערביות שכוללות שלושה וארבעה חברי כנסת, וכן חד"ש שמונה ארבעה מנדטים, לא יוכלו להיות חברים בוועדות הזמניות. מפלגות הבית היהודי ויהדות התורה שזכו בבחירות בארבעה מנדטים כל אחת, יוכלו להשתתף בוועדות הזמניות וזאת לאחר שהליכוד הודיע כי נציגי שתי המפלגות ייכנסו לוועדות על חשבון מכסת הליכוד.

חברי הכנסת של המפלגות הערביות הגיבו בזעם להחלטה. בדיון בוועדה המסדרת התנהל דין ודברים בין ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לחברי הכנסת אופיר פינס ואיתן כבל (העבודה) שנמנעו בהצבעה. "זה שקדימה ומפלגת העבודה לא הצביעו נגד ההצעה זו בושה", אמר ח"כ טיבי. ח"כ פינס השיב בתגובה: "אנחנו לא עובדים אצלכם, טיבי".

טיבי המשיך: "מרחיקים ערבים מוועדת כספים, נראה לך שזה בסדר?" ופינס השיב לו: "מי שאומר לא להצביע למפלגות של יהודים זה אתה. רק אתה. אני עוד אמרתי לא להצביע לערבים". ח"כ איתן כבל אמר בדיון: "חברים, יש לנו עוד דרך ארוכה באופוזיציה יחד".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר לאחר הדיון כי "אנחנו רק בתחילת הכנסת וכבר מתחיל הטרנספר הפוליטי נגד הערבים אל מחוץ למגרש הפוליטי. לא יעלה על הדעת שבוועדת הכספים לא יהיה אפילו נציג אחד של המיעוט הערבי בישראל".

גם התנועה החדשה-מרצ שקיבלה בבחירות האחרונות שלושה מנדטים בלבד, לא תוכל לשלוח נציגים לוועדות הזמניות. ח"כ אילן גילאון אמר בתגובה כי "דווקא בשלב זה היה ראוי להתעלות על השיקולים הללו. אני מקווה שזה לא סימן לבאות. מי שלנגד עיניו עומדת טובת הפרלמנט לא היה מוותר על חיים אורון בוועדת הכספים. מדברים על שיקולים ממלכתיים, אבל מסתבר שבסופו של דבר השיקולים הקטנים פשו במערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully