וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מוסיף להתחזק - נסחר ב-4.22 ש'

יעל פולק

4.3.2009 / 9:18

רושם עלייה של 0.4%. גם בעולם מתחזק המטבע האמריקאי מול היורו והליש"ט. מתחילת השנה טיפס הדולר ב-11%

לאחר שאתמול נחלש בשיעור קל, מתחזק הבוקר הדולר ב-0.4% ונסחר ברמה של 4.22 שקלים. גם בעולם נרשמת מגמה דומה: המטבע האמריקאי מתחזק לעומת היורו (נסחר ברמה של 1.24 דולר ליורו) ולעומת הליש"ט (נסחר ברמה של 1.4 דולר לליש"ט). מאז תחילת השנה זינק הדולר במעל 11%.

אתמול פורסם כי נתוני מכירות הבתים הקיימים בארה"ב רשמו ירידה של 7.7% במהלך חודש ינואר - ירידה חדה מהצפוי לעומת הערכות האנליסטים שצפו ירידה של 3% בלבד.

בן ברננקי, בעדות בפני ועדת התקציב של הסנאט, התבטא אתמול בחריפות בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית. לדבריו, התרחבות של הגירעון בתקציב הממשל בארה"ב לרמות הגבוהות ביותר מאז מלחמת העולם ה-2 היא בלתי נמנעת, כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה האמריקאית. עוד אמר ברננקי כי הסיוע למגזר הבנקאי בארה"ב עלול לעלות על 700 מיליארד דולר, שכבר אושרו במסגרת תוכנית החירום הכלכלית TARP, הוסיף ברננקי.

עוד ציין ברננקי כי הממשל היה מעדיף להימנע ממצב בו היחס בין הגירעון בתקציב לתוצר המקומי הגולמי (GDP) ינסוק לרמות הגבוהות ביותר מאז סוף מלחמת העולם השנייה. "אבל הכלכלה ושוקי הפיננסיים שלנו עומדים בפני אתגרים יוצאים דופן", אמר ברננקי, והזהיר כי אי נקיטת צעדים מספיקים כעת עלולה להתברר כיקרה יותר בהמשך.

בניגוד לברננקי, אמר אתמול נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי אין לו ספק שהכלכלה העולמית תתאושש, ורמז על אפשרות כי שוקי המניות נפלו לרמה בה הם מהווים הזדמנות קנייה. "מכפילי הרווח מתחילים להגיע לנקודה שבה רכישת מניות עשויה להיות עסקה טובה בתור השקעה ארוכת טווח", אמר אובמה.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully