וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה לשעבר חפץ: מינוי וילק כמחליפי - טעות

20.11.2001 / 23:10

תקף את עדות וילק בוועדת אור: "לא הייתי מנסה להטיל האחריות על הדרג הפוליטי, הייתי בודק מה במשטרה היה צריך להיעשות ולא נעשה"; הוסיף: "שינוי הקו שעשה במשטרה לא היה נכון"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימוס) אסף חפץ, טען הערב כי פיקוד המשטרה ומחליפו בתפקיד המפכ"ל, רב-ניצב (בדימוס), יהודה וילק, הם האחראים לירי על אזרחים במהלך מהומות אוקטובר. חפץ אמר בתוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1: "מערכת, שצריכה להכין את עצמה לתרחישים הצפויים, מכינה את עצמה לתרחישים היותר גרועים. ולכן, לא הייתי מנסה להטיל את האחריות על הדרג הפוליטי. הייתי בודק מה במשטרה היה צריך להיעשות ולא נעשה".

לדברי חפץ, "צריך לממש את מה שנקרא 'עיקרון הגמישות ויכולת ריכוז המאמץ'", לפיו אפשר לנייד כוחות ממקום למקום, דבר המאפשר שליטה של המשטרה על הנעשה במספר גזרות. חפץ ציין ש"בתקופתי ריכזנו כוחות גדולים מאוד בי-ם בהלווית רבין ובאירועים אחרים – בהפגנות גדולות. את אותו דבר, היה צריך לעשות בקנה מידה הרבה יותר גדול ממה שנעשה באירועי אוקטובר". חפץ נשאל אם וילק לא ידע את מה שהוא עצמו ידע, והשיב: "אני לא יודע מה הוא יודע, אני לא יודע מה הוא עשה – וזה, ועדת החקירה (ועדת אור), לדעתי, צריכה לבדוק".

חפץ נדרש בתוכנית להתייחס לסוגיית החזרתו של וילק לתפקיד מפכ"ל, לאחר שנים ספורות שבילה מחוץ למשטרה. לדבריו, "היתה טעות להחזיר אותו". וילק הוסיף: "זה לא רק זה: אני חושב ששינוי הקו שהוא עשה במשטרה לא היה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully