וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רמדיה: "הנאשמים מנצלים את כוחם"

עדי שמחוביץ ודני ליבר

4.3.2009 / 13:33

המשפט בפרשה נדחה שוב מאחר שהתביעה עדיין מתעכבת בהעברת ראיות. אב לילדה שנפגעה: "מקווה שהנאשמים יחטפו נוק אאוט"

יהונתן אופק

(צילום: יהונתן אופק, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

משפטם של שמונת הנאשמים בפרשת "רמדיה", נפתח היום (רביעי) בבית משפט השלום בפתח תקווה, אך הוחלט לדחותו שוב. לפני שבועיים הורה בית משפט להעביר לידי ההגנה את כל חומר הראיות שנאסף בגרמניה. מאחר שהתביעה עדיין מתעכבת עם העברת החומר, מתעכב גם המשפט, שיחל רק באוקטובר 2009.

עורך הדין נתי שמחוני, המייצג את פרד בלק, הטכנולוג הראשי של רמדיה, אמר לוואלה! חדשות כי "לא השבנו לכתב האישום מכיוון שאין לנו את כל חומרי החקירה". לדבריו, "ביקשנו מבית המשפט שהתביעה תעביר לידינו חומרי חקירה שנאספו בגרמניה, שלעניות דעתנו מדובר בחומר מהותי שיכול לשפוך אור על האירועים ולעזור להגנה שלנו".

אמיר נטי, אביה של נטע שנפגעה מצריכת תחליף החלב של רמדיה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "לא היו לנו ציפיות שהמשפט יתחיל היום. זה היה לנו ברור שהוא יידחה". לדבריו, "הנאשמים מנצלים את כוחם לדחות את המשפט ואני מקווה שבסוף יחטפו נוק אאוט". נטי אמר עוד, כי "המשפט לא ישפר את מצב הילדים שלנו. הנזק נעשה, אבל אסור להעביר את הדבר לסדר היום. אנו רוצים בעונש המירבי כדי להרתיע את כל מי שמייצר מזון על מנת שיבדוק את מוצריו".

המשפט היה אמור להיפתח בחודש אוקטובר בשנה שעברה, אך הוחלט לדחות אותו כדי לאפשר לעורכי הדין של הנאשמים לקבל לידיהם את מלוא חומר הראיות בתיק.

בכתב האישום מופיעים שלושה בכירים בחברת "רמדיה" וחמישה עובדי משרד הבריאות. במשפט צפויים להופיע 156 עדים מטעם התביעה. הנאשמים מחברת רמדיה הם מנכ"ל החברה גדעון לנדסברגר ומנכ"ל חברת היינץ משה מילר, שחברת רמדיה נמצאת בבעלותה. כמו כן, הואשם גם פרדריק בלק, טכנולוג המזון של רמדיה. בין בכירי משרד הבריאות שהואשמו בפרשה נמנים מנהלי תחנות ההסגר בחיפה ובאשדוד וכן ד"ר דורית ניצן קלוסקי, מנהלת מחלקת התזונה במשרד הבריאות ומנהלת שירות המזון הארצי.

העבירות המיוחסות לנאשמים מחברת רמדיה כוללות הפצת מחלה מסוכנת, גרימת מוות וחבלות ברשלנות לפעוטות שנפגעו והטעיית צרכנים. כמו כן, מילר ולנדסברגר נאשמים גם בניסיון לשבש את חקירת המשטרה בפרשה בכך שאספו מידע מהותי על חקירת המשטרה והציעו הסדרים כספיים למשפחות הנפגעות.

עובדי משרד הבריאות המוזכרים בכתב האישום נאשמים בכך שהתרשלו בעבודתם ולא פיקחו כראוי על המוצר שהגיע אל מדפי החנויות ואל הצרכנים שנפגעו. זאת, משום שהנוסחה ששווקה בישראל לא עברה את אישור משרד הבריאות. משרד הבריאות העניק אישור לנוסחה אחרת, ששונתה אחר כך ע"י החברה מבלי להגישה לבדיקה נוספת של משרד הבריאות כנדרש.

הפרשה נחשפה ב-7 לנובמבר 2003, כאשר בדיקת משרד הבריאות גילתה מחסור בוויטמין מסוג B1 בתחליף החלב של רמדיה. שלושה תינוקות מתו וכ-23 נפגעו לאחר שצרכו את המוצר. חלק מהילדים הוגדרו כצמחים וכבעלי פגיעות מוחיות קשות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully