וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שפוגעת בשוויון תושבי נצרת

עו"ד עזיז שחאדה

4.3.2009 / 8:10

לפי חוק שהוצע, רק נוצרי יוכל להתמודד לראשות עיריית נצרת. עו"ד שחאדה קורא לבחור מנהיג שיעלה את קרנה של העיר, ללא קשר לאמונתו

הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת איוב קרא (ליכוד) ראויה להידחות בשאט נפש. הצעתו, לפיה רק נוצרי יוכל להתמודד לראשות עיריית נצרת, באה לפגוע קשות בכלל בסיסי שהוא שוויון התושבים בפני החוק. מכוחו של כלל זה כל תושב בעיר נצרת שרואה עצמו מתאים ומסוגל לנהל את העיר כפי שהיא על אוכלוסייתה, אופייה וההיסטוריה שלה יכול להעמיד את עצמו לבחירה כראש עיר.

הרבה ראשי ערים מוסלמים היו לעיר נצרת וכולם שמרו על אופייה של העיר ומעולם לא נטען אחרת. טובת נצרת ושמה הטוב הם טובת כל יושביה. משמעותה המעשית של הצעתו של ח"כ קרא היא שרק הנוצרים תושבי העיר יכולים להעמיד את עצמם לראשות העיר ואולי גם הם היחידים שרשאים להצביע לו, כי מדוע ייטלו המוסלמים חלק במחצית "העבודה" כשהם מנועים להעמיד ראש עיר מתוכם!

מעבר חצייה לתיירים

ראוי לדעתי להבחין בין אופי העיר לבין השתייכותו הדתית של ראש העיר. מוסלמים ונוצרים אמורים לכבד את המקומות הקדושים, המנהגים והמורשת הדתית איש של רעהו בעיר נצרת. לצערה של נצרת לא נראה כל רצון מהשלטון (גם כשהליכוד עמד בראשו) לסייע בידי העיר ולהפוך אותה למקום שתיירים יוכלו לשהות בו, לבלות בו ולהוציא מכספם על מנעמים ומזכרות. כיום נצרת מהווה מעבר חציה לתיירים בדרכם לטבריה ולמלונותיה. מי שמתכוון ברצינות להעלות את קרנה של נצרת שיואיל ויתרום את חלקו להבאת השקעות לעיר והקמת מוסדות ארציים בה.

כל נצרתי נולד והתחנך על כך שיש לשמור על אופייה של העיר. עם זאת, תושבי נצרת, המוסלמים והנוצרים כאחד, אינם רואים בהקמת מסגדים לאלפי המאמינים המוסלמים כל פגיעה ואף לא כל קשר עם אופייה הנוצרי של העיר.

בנצרת מאמינים בשוויון מלא בין כל התושבים לכל צורך ועניין, ולכן כל נוצרי וכל מוסלמי שהוא מתאים באופיו וכישוריו לנהל עיר מסוגל לנהל את נצרת, וכל התושבים יירתמו לסייע בידו בכל צעד לטובת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully