וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ישראלים גויסו למודיעין הפלסטיני

עדי שמחוביץ

3.3.2009 / 17:11

פהמי שבאנה, תושב ירושלים, מואשם בכך ששימש בתפקידים בכירים במודיעין הכללי הפלסטיני, ואף גייס אזרחים ישראלים נוספים לשורותיו

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט השלום בירושלים נגד פהמי שבאנה, בן 48, אזרח ישראלי תושב מזרח ירושלים ששימש בשש השנים האחרונות בתפקידים בכירים במנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית. שבאנה חשוד גם כי ניסה להשיג מידע אודות חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל.

מכתב האישום, שהגישה עורכת דין ג'ני גינזבורג מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי שבאנה שימש כיועץ משפטי של מנגנון המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית. בשנת 2007 החל לשמש כראש מנגנון המודיעין בחברון ומסוף שנת 2008 שימש כמנהל ביטחון הפנים במנגנון המודיעין הכללי.

במסגרת תפקידיו גייס שבאנה את מועתסם אבו גאנם, אזרח ישראלי המתגורר בירושלים, לעבוד עימו כמודיע עבור המודיעין הפלסטיני. בין היתר, הורה שבאנה לאבו גאנם לספק לו כל מידע המגיע אליו אודות חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. אבו גאנם פעל בהתאם להוראותיו של שבאנה וסיפק לו את המידע הדרוש. לשבאנה מיוחסות עבירות של איסור התגייסות ואיסור גיוס על פי חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה.
הפרקליטות ביקשה לעצור את שבאנה עד תום ההליכים נגדו, ונימקה את בקשתה בכך כי יש חשש למסוכנות לביטחון המדינה וחשש להתחמקות מהליכי המשפט.

בתוך כך, לפני חודש הוגש כתב אישום גם נגד אבו גאנם. אבו גאנם, בן 21, הואשם כי בין השנים 2006-2008 גויס למודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית שהינו גוף מודיעין של כוח מזוין השייך למועצה הפלסטינית. אבו גאנם שימש כאחראי חוליה, וגייס פעילים נוספים. כמו כן נהג אבו גאנם לעקוב אחר אזרחים ולמסור מידע למפקדיו אודותם וכן אודות תושבים שמכרו אדמות ליהודים או נחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. כתב אישום נוסף הוגש לפני כחודש נגד מחמד ג'יוסי בן 22, אזרח ישראלי תושב ירושלים שגויס על ידי אבו גאנם למודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully