וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

3.3.2009 / 16:50

כל מי שמגדל כלב או חתול, יודע שהבית מתמלא שיער. מתי יודעים שמשהו לא בסדר? דר' איל נחמיאס עונה שלאלות שלכם

יש לי גור פקינז ורציתי לדעת באיזה גיל אפשר לקלח אותו? לצערי יש לו ריח ממש לא נעים

רחצת כלב היא משהו שלא מומלץ בתדירות גבוהה למעט מקרים של בעיות עור מאובחנות הדורשות את הטיפול המסוים. עורו של כלב יבש כהגדרה והלחות שלו עולה כאשר רוחצים לעיתים תכופות. הרחצה אגב עלולה ליצור ריח לא נעים בעקבות העלייה בלחות העור. אם יש לו בעיית עור יש לפנות לווטרינר לבדיקה. אם אתם פשוט סובלים מריח של כלב אפשר לעבור עליו מדי פעם עם מגבת לחה עם מבשמים שונים. אפשר לשקול להשתמש בטלק תינוקות ריחני כדי להפחית את הלחות ולתת ריח נעים יותר. יש גם סוגים שונים של שמפו יבש לכלבים (מעין קצף שמתייבש ולאחר מכן מסרקים אותו). גם פעולת הרחצה עצמה עלולה להיות קצת טראומטית והוא עלול לבכות ולנסות לקפוץ החוצה ולחבול עצמו על רצת האמבטיה החלקה. אני מכיר לא מעט פקינזים שלאחר רחצה הגיעו אלי עם פריצת דיסק עקב תנועות חדות מדי ונסיונות לקפוץ במהלך הרחצה.

לכלבה שלי יש נשירה נוראית. אני מסרקת אותה כל יום בל זה לא עוזר. לא ידועה לי על אלרגיה כלשהי שיש לה. בעבר החלפתי לה אוכל כמה פעמים אבל גם זה לא פתר את הבעיה. מה אפשר לעשות?

נשירת שיער היא בעיה נפוצה למדי בכלבים והסיבות עלולות להיות שונות ומגוונות: אי התאמה של מזון; סטרס קיצוני של הכלבה, למשל לאחר הנקה או יחום, או פנסיון, אילוף, מחלה כלשהי; נגיעות בפרעושים (התחילה העונה); בעיות עור אחרות למשל נגיעות בפטריות; אלרגיה; בעיית ספיגה של מרכיבי מזון למשל ויטמינים מקבוצה B; חוסר תזונתי כלשהו – למשל תת רמה של אבץ. ועוד ועוד. הייתי מתחיל בבדיקה יסודית האם יש לה פרעושים. אם כן – לטפל מייד באמפולות. אם לא – להעביר למזון מיוחד לכלבים עם עור רגיש. לא להתפשר על איכות ולבחור את הטוב ביותר. אפשר לשקול מתן תוספי מזון כמו למשל דרמה קואט – חומצות שומן חיוניות בשילוב ויטמין E ואנטיאוקסידנטים. בעיות אלרגיה וכיוב' כמובן לאבחונו טיפולו של הווטרינר.

לפני מספר ימים אימצתי כלבה בת 6 שבועות. מאז שהגיעה הכלבה המבוגרת אינה יוצאת מן המקום שלה ובכל פעם שהגורה מתקרבת אליה היא מנסה לתקוף אותה. היא גם לא רוצה לטייל. היא אוכלת ושותה כרגיל אבל כל שמחת החיים שלה כאילו נעלמה. מה אני יכולה לעשות, אם בכלל?

אני מעריך כי הכלבה המבוגרת רואה בה סוג של איום על הבלעדיות שלה בטריטוריה. נסו ללטף את הגורה מרחוק תוך כדי מתן חטיפים ופרסים ולהעניק לה אהבה ותשומת לב רבים מהרגיל. נסו בשלב מאוחר יותר לצאת עם שתיהן לטיול משותף. בזמן האוכל יש להפריד ביניהן ולמנוע מצב שהגורה תנסה להיכנס לטווח הפגיעה של המבוגרת כי היא עלולה לחטוף נשיכה בפנים. לאט לאט תיוצר להקה ודינמיקה של יחד.

אצל הכלב שלי, פודל צרפתי בן שנה וחצי, נמצא אחרי בדיקה אצל וטרינרית שאשך אחד למעלה. היא ייעצה לי לנתח את זה כי אחרת זה יכול להביא לגידול סרטני. מה דעתך?

אשך שלא ירד נקרא אשך טמיר והעובדה שהוא לא ירד ממקמת אותו בטמפרטורה גבוהה יותר מאשר בשק האשכים. הסביבה החמה יותר עלולה לגרום להתמרה סרטנית בשכיחות גבוהה יותר מאשר באשך בשק האשכים. עדיין אין בכך לקבוע חד משמעית את העובדה שייווצר שם גידול. להרביע בכל מקרה עדיף למנוע כדי לא להפיץ את הגנים לכך. המלצת הבית היא בהחלט לסרס. יש כעת מבצע של משרד החקלאות וסבסוד של העניין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully