וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירת שחלתה קיבלה כבד חדש ואזרחות

נעמה טלמור

3.3.2009 / 15:50

בעקבות תרומת כבד, ניצלו חייה של תיירת מגאורגיה. על מנת לאשר את ההשתלה היא עברה תהליך מזורז של קבלת אזרחות

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

מרים קיסישווילי, צעירה בת 19 מגאורגיה שהגיעה ארצה במסגרת פרויקט "תגלית", הועברה במצב קשה לפני שבועיים לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה מבית החולים "יוספטל" באילת, אליו הגיעה בעקבות בצקת בגפיים ותפיחות בבטן. ביוספטל אבחנו כי היא סובלת ממחלת כבד קשה ובתיאום עם פרופ' רן טור-כספא, מנהל מחלקה פנימית ד' ומכון הכבד בבילינסון, הוחלט להעביר אותה לקבלת טיפול בבילינסון.

עם הגעתה לבילינסון, אובחן שהצעירה סובלת מדלקת כבד חריפה על רקע התפרצות של מחלת וילסון (מחלת כבד קשה). מאחר וחייה של הצעירה היו בסכנה, והאפשרות היחידה שעמדה בפני הרופאים להצלת חייה היתה ביצוע השתלת כבד דחופה, יצר בית החולים קשר עם אמה של הנערה בגיאורגיה וזו הגיעה ארצה על מנת לתרום לבתה אונת כבד להצלת חייה. אולם, יום לפני ניתוח ההשתלה המיועד, נמצאה תרומת כבד מתאימה.

במקביל לדרמה שהתחוללה בבלינסון, פנתה הנהלת ביה"ח לארגון " נתיב" - במשרד ראש הממשלה, העוסק בקשר הרציף עם יהדות ברית המועצות לשעבר, בבקשה להנפיק לצעירה אשרת עליה, על מנת שתוכל לעבור את ההשתלה בארץ (הצעירה ביקשה לממש את זכאותה לעלייה). אז החל מרוץ נגד הזמן לאשר הזכאות במשרדי הממשלה.

בתוך שלושה ימים מתהליך האזרוח נמצא כבד והנערה הובהלה במהירות לחדר הניתוח בבילינסון, בו בוצעה השתלת הכבד על ידי פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בביה"ח וד"ר יבגני סלומונוב, רופא בכיר במחלקה. לאחר ההשתלה, טופלה הצעירה ביחידה לטיפול נמרץ בבילינסון. "נערכנו במהירות בזק לביצוע השתלת כבד מן החי, ולשמחתנו, ברגע האחרון לפני ההשתלה, התקבלה תרומה של כבד" אמר פרופ' מור. כעת מצבה של הנערה טוב והיא מחלימה מהניתוח כשלצידה אמה ואחיה שגם ביקש לממש זכאות לעלייה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully