וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי אכפת מהאלמוגים באילת?

אייל דץ

3.3.2009 / 13:55

הקמת מלון שעלולה להביא למוות של שוניות האלמוגים באילת אושרה היום. למה? תשאלו את המועצה לתכנון ולבניה

הכדור עובר לידי הממשלה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה היום (שלישי) , ברוב של 12 מול 6, את המלצת הוועדה המחוזית מחוז דרום, ואישרה הקמת מלון בן 8 קומות ו – 160 חדרים בחוף אלמוג באילת. כעת יועבר הנושא להכרעת הממשלה. לפני כחודש ימים, אישרה הוועדה הארצית לשמירת הסביבה החופית למחוק סעיף בתוכנית המתאר הארצית לחופי אילת, האוסר תוספות של בנייה סמוך לחופי אילת, כדי לאפשר את בניית התוספות. ארגוני הסביבה שניהלו מאבק עיקש נגד הבנייה, טענו כי מיקום המלון המתוכנן, בחוף הדרומי של אילת, מול המצפה התת ימי ובצמוד למלון אורכידאה הקיים, נמצא באזור רגיש מאוד מבחינת הסביבה הימית.

דואגים לשוניות

לפני מספר חודשים פרסמה החברה להגנת הטבע נייר עמדה בו מפורטים האופנים בהם עלולה הסביבה להיפגע מבניית מבנה כה גדול במקום: הדברה ודישון שיודחו יגיעו לים והתוצאה עלולה להיות מוות של השונית באזור; תאורה מרובה מהווה פגיעה במחזוריות רבייה ותזונה של אלמוגים וחסרי חוליות; מי תהום יישאבו כתוצאה בחפירת יסודות ואחזקה שוטפת והזרמתם לים. מים אלו כוללים ריכוזי חנקות וזרחות לפעמים מעל פי 2000 מהריכוז במי ים, חומרים כימים כמו אסטרוגן ומתכות למיניהם הפוגעים בשונית; שינוי משטר זרימת מי שיטפונות כתוצאה משינוי אגני ניקוז וכתוצאה מכך המתה/נזק לפעמים בלתי הפיך לשוניות האלמוגים, ועוד.

בתגובה להחלטה, נמסר מהחברה להגנת הטבע כי "לצערנו, המועצה הארצית העדיפה אינטרס צר של יזמות פרטית על פני אינטרס רחב המבטא את טובת כלל הציבור. החברה להגנת הטבע סבורה כי חופי אילת הם נכס לאומי וראוי שכל הוועדות ובראשן המועצה הארצית תתייחסנה ליוזמות פיתוח בחופים בהתאם לכך. שונית האלמוגים נמצאת בסכנה מתמדת בעקבות הפיתוח המסיבי באזור אילת וכל תוספת של בנייה מלונאית בחוף הדרומי עלולה להיות הרסנית לגביה. חשוב להזכיר כי יש עוד דרך ארוכה עד לאישור סופי של התוכנית, לפנינו עוד שלב של התנגדויות, בו הציבור יוכל להגיד את דברו ולהביע את עמדתו, וגם אנחנו, כמובן, נמשיך את מאבקנו נגד הפגיעה המתוכננת בחוף הדרומי של אילת".

מהמועצה הארצית לתכנון ובניה נמסר כי "בהחלטתה קיבלה, למעשה, המועצה הארצית את עמדת הוולחוף מיום 27.2.08 וקבעה כי השימוש המלונאי במבנה יאושר, תוך התניה כי צוות מצומצם מטעם הוולחוף יקבע את אופן ההשתלבות של המבנה בנוף וכן יקבע את היקף הבנייה המקסימלי שיתאפשר במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully