וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אל לשופטים להתערב במינוי פרידמן"

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

3.3.2009 / 10:40

יו"ר קדימה התייחסה לפרסום לפיו אהרן ברק ביקש מיו"ר העבודה להצטרף לקואליציה כדי לעצור את מינוי פרידמן. "הוא ראוי להיות שר משפטים"

שרת החוץ ויושבת ראש קדימה מתחה הבוקר (שלישי) ביקורת על הפרסום ב"מעריב" לפיו נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, העביר לאחרונה מסרים ליו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, ובהן הוא קורא לו להצטרף לקואליציית נתניהו, זאת על מנת לבלום את מינויו של דניאל פרידמן לשר המשפטים גם בממשלה הבאה. אהרן ברק הכחיש את הדיווח.

בראיון לקול ישראל אמרה לבני כי "אם אכן שופטים בדימוס מתערבים במערכת הפוליטית זה לא ראוי. הצורך של הדמוקרטיה הישראלית הוא להפריד בין שתי המערכות".

לדבריה, אותם אישים משתמשים במעמדם כשופטים בדימוס וקוראים את הדברים מלשכותיהם. אני מסרבת לקבל את המלחמה האישית של שופטים נגד פרידמן. אם לשופטים יש ביקורת על רפורמה של פרידמן שישמיעו את הביקורת לגופו של עניין ולא לגופו של אדם". לטענתה פרידמן ראוי להיות שר משפטים וזאת למרות שאני חולקת על חלק מהרפורמות שהוא מציע".

נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק הכחיש בצהרים את הפרסומים. "מעולם לא הייתי מעורב בהרכבת ממשלות וגם כיום אין לי שום מעורבות פוליטית ולא היה לי קשר בנושא הזה ליו"ר מפלגת העבודה. כל ניסיון לייחס לי מהלכים בעניין זה, הוא שגוי. לא היו דברים מעולם. מן הראוי שמי שמגיב בנושא, יבדוק איתי האם היו דברים מעולם".

"העניין הזה מטורף"

ח"כ אופיר פינס (העבודה) הכחיש את הדיווח על העברת המסרים בין אהוד ברק לאהרן ברק. בראיון לוואלה! חדשות אמר פינס כי "הבוקר דיברתי ביוזמתי עם אהרן ברק והוא אמר לי שהוא לא דיבר עם אהוד ברק, לא במישרין ולא בעקיפין. לסיפור הזה אין ידיים ורגליים. אם אהרן ברק רוצה משהו, הוא יודע להתקשר ישירות". לטענתו של פינס, "אהוד ברק אמר בישיבת הסיעה אתמול שפנו אליו גדולי המשפטנים בישראל כדי שייכנס לממשלה. אני מניח שאנשים לקחו את האמירה הזאת למקומות לא נכונים. על אהוד ברק להבהיר שאהרן ברק לא פנה אליו".

פינס התייחס למינויו של פרידמן לשר המשפטים. ואמר כי "אם נתניהו ייתן לליברמן להשתלט על שלטון החוק, ממשלתו לא תאריך ימים ותיזכר לדיראון עולם כזו שעשתה במערכת החוק שמות והאחריות תיפול על נתניהו. במידה שהוא יעשה זאת הוא יחסל את הקריירה הפוליטית שלו ואני משוכנע שהוא לא יעשה זאת. בושה וחרפה שפרידמן מוכן להיות חרב להשכיר בידי כל פוליטיקאי. אנחנו נילחם מלחמת חורמה באופוזיציה ולא ניתן לגיטימציה לממשלה שמעלה על דעתה לקבל את הדרישות של ליברמן".

גם השופטת בדימוס דליה דורנר הכחישה את הדיווח וטענה כי לא היא השופטת הבכירה שפנתה לברק. "בעיניי העניין מטורף לחלוטין, בשמי לא נתתי למישהו לפנות בנושא. לדעתי שופטים לא צריכים להתערב בהרכבת ממשלה ושמחתי לשמוע שהשופט ברק הכחיש את הדברים. כמובן שעצם המינוי של פרידמן הוא בעייתי ועל כך התבטאתי כבר בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully