וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: "אין הוכחות לשוחד נגד אולמרט"

עדי שמחוביץ

2.3.2009 / 18:58

בפרקליטות הסבירו כי לא כללו עבירת שוחד באישום נגד רה"מ בפרשת טלנסקי בשל "הקושי להוכיח את הקשר בין הכסף לבין הסיוע מאולמרט"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

"חומר הראיות נגד אהוד אולמרט אינו מקים תשתית להוכחת עבירת השוחד", כך הסבירו היום (שני) בפרקליטות המדינה את החלטתם שלא לכלול את סעיף השוחד בטיוטת כתב האישום נגד ראש הממשלה. עוד נמסר מהפרקליטות כי "בעיקר היה קושי להוכיח את הקשר בין טובות ההנאה שקיבל אולמרט מטלנסקי ובין הסיוע שהעניק לו בשלבים מאוחרים יותר".

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לבאי כוחו של אולמרט כי בכוונתו להגיש נגד נגד כתב אישום בפרשת "מעטפות הכסף" בכפוף לשימוע בגין מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

אולמרט הואשם כי החזיק "קופה סודית" של מזומנים אצל מקורבו עו"ד אורי מסר, ונקט פעולות הסתרה ומרמה כלפי מבקר המדינה "בדרך המנוגדת לנורמות ולכללים המחייבים שר ועובד ציבור". בהודעה נקבע כי "במעשים אלה יש משום פגיעה מהותית בטוהר המידות של עובדי הציבור, באמון הציבור ברשויות השלטון ובתקינות פעילות המינהל הציבורי". טיוטת האישום מציינת גם כי אולמרט קידם את עסקיו של טלנסקי מול אילי ההון יצחק תשובה ושלדון אדלסון.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה לטיוטת האישום כי "למרות שהוכח חד משמעית כי עדותו של טלנסקי היתה שקרית וכי אין לה כיום שום משמעות, ולמרות שכבר חודשים ארוכים לא ניתנת בידי ההגנה הזכות הבסיסית להשלים את חקירתו הנגדית של טלנסקי, כל אלה לא מפריעים לפרקליטות להמשיך ולנפנף בעדויותיו הראשונות, השיקריות והסותרות של טלנסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully