וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "ננהג בבן ארי כפי שנהגנו בכהנא"

2.3.2009 / 18:50

הח"כים הערבים והח"כים של מרצ עזבו את המליאה בעת נאומו של ח"כ הטרי מהאיחוד הלאומי. בן ארי: "אני מדבר והגיס החמישי יוצא"

חברי הכנסת של הסיעות הערביות וחברי הכנסת של סיעת מרצ יצאו הערב (שני) ממליאת הכנסת לאות מחאה, בשעה שח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) עלה לדוכן לנאום הבכורה שלו, שעסק בסכנת סגירת מפעל "פרי גליל". זאת, על רקע עברו של בן ארי כתלמידו של הרב מאיר כהנא. בצאתם קרא לעברם בן ארי: "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". ח"כ ד"ר אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב ואמר "ננהג בו כמו שנהגנו בכהנא בזמנו".

בן ארי אמר לאחר התקרית: "זה ההישג הגדול שלי בכנסת. אני מדבר והגיס החמישי יוצא. שמחתי לראות איך החיוך נמחק לכל שונאי ישראל המעוניינים בהשמדת ישראל. אני מקווה שזה סימן לבאות. בעזרת השם, השלב הבא יהיה שהם יצאו לא רק מהמליאה, אלא מבניין הכנסת".

עם סיום נאומו שבו חברי הכנסת לאולם המליאה ואז קרא אליהם ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד): "למה נכנסתם? אתם יכולים להישאר בחוץ". אקוניס אמר לוואלה! חדשות כי "הנימוס הפרלמנטרי מחייב להיות במליאה בשעה שח"כ חדש נואם את נאומו הראשון". לדבריו, "אין מקום לחרם בתוך המליאה. זה בדיוק המקום שכל הפלגים מנהלים את הוויכוחים".

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה הסביר בתגובה לאירוע כי "כך נהגו הסיעות הערביות בכהנא בזמנו ובן ארי הוא ממשיך דרכו". לדבריו, "אסור להתייחס בשוויון נפש לכהניזם בכנסת, בכל מקרה הוא יגיד דברי בלע, אבל אנו רוצים להעביר מסר של דה-לגימיטציה לכהניזם".

אין זו התקרית הראשונה על רקע דעותיו בה מעורב חבר הכנסת החדש. כבר בטקס ההשבעה בשבוע שעבר זעם בן ארי על ח"כ חנין זועבי (בל"ד) על שלא קמה לשירת ההמנון הלאומי והצהיר כי יפעל נגדה ונגד שאר הח"כים הערבים. זועבי מצדה הצהירה כי "התקווה" אינה מייצגת אותה.

בן ארי התגאה בעבר בהיותו תלמידו של כהנא, שרשימתו לכנסת נפסלה מחמת גזענות. הוא אף מעסיק כעוזריו בכנסת את פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully