וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוויח כמו עובד קבלן, מורשע כעובד ציבור

עדי שמחוביץ

2.3.2009 / 17:32

ביהמ"ש העליון הרשיע עובד קבלן שעבד כמאבטח במשרד הפנים בקבלת שוחד כעובד ציבור. ביניש: "להתאים את החוק לעידן ההפרטה"

בית המשפט העליון הרשיע היום (שני) את ברק כהן, שהועסק כמאבטח בחברה קבלנית שסיפקה שירותים למדינה, בעבירות של לקיחת שוחד ונסיון ללקיחת שוחד וגזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל. כהן שימש כאחראי משמרת של מאבטחים בלשכת מנהל האוכלוסין של משרד הפנים במזרח ירושלים ובמספר מקרים קיבל תשלום מאנשים שעמדו בתור לקבלת שירותים בלשכה ובתמורה קידם אותם בתור.

במהלך הדיון, נדרשו השופטים לסוגייה האם ניתן לראות בכהן, שכאמור הועסק כעובד קבלן, כעובד ציבור לצורך עבירות השוחד בהן הורשע. נשיאת ביהמ"ש העליון דורית ביניש קבעה בפסק הדין כי עובד של תאגיד המספק שירות לציבור הוא הגדרה המרחיבה את ההגדרה הכללית הקבועה בחוק למונח "עובד ציבור": "ככל שתאגיד מסוים ממלא תפקיד משמעותי יותר במסגרת פעילות המנגנון הציבורי וככל שלעובדי התאגיד יש סמכויות משמעותיות יותר ושיקול דעת רחב יותר, כך תגבר הנטייה לראות אותם כעובדים של תאגיד המספק שירות לציבור לצורך עבירת השוחד".

ביניש ציינה בהחלטה כי נסיבות מקרה זה מהוות דוגמה ל"עידן ההפרטה" בו אנו מצויים, שבו תפקידים רבים במנגנון הציבורי שבוצעו בעבר על ידי עובדים של המדינה מבוצעים על ידי עובדים של תאגידים פרטיים, דבר המביא לטשטוש הגבולות בין עובדים המועסקים על ידי המדינה לעובדים המועסקים על ידי תאגידים פרטיים: "מבחינת הציבור הרחב שעימו באים עובדים אלה במגע ומבחינת תכליותיה של עבירת השוחד אין טעם להבחין בין עובד הממלא תפקיד במסגרת המנגנון הציבורי שמעסיקתו המדינה לבין עובד הממלא תפקיד זהה שמעסיקו תאגיד פרטי". היא גם קראה לשינויים בחקיקה הקיימת על מנת ולהתאימה גם למקרים של הפרטה בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully