וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: ערכות המגן יחולקו בתוך 5 שנים

יהושע בריינר

2.3.2009 / 16:17

בחודשים הקרובים צפוי פיקוד העורף להתחיל בחלוקה של הערכות, בהדרגה. הערכות יחולקו קודם כל באזורים המאויימים

פיקוד העורף יתחיל בחלוקה מדורגת של ערכות מגן, כך הוחלט השבוע במשרד הביטחון. במהלך השנתיים האחרונות אסף פיקוד העורף את הערכות מידי האזרחים על מנת לשדרגן. בפועל, נאספו כ-80% מכלל הערכות. הערכות היו אמורות להימסר מחדש לאוכלוסיה בתחילת 2009, אך בשל מחלוקת תקציבית בין משרד הביטחון לבין משרד האוצר בנוגע למקורות התקציב נדחה מועד החלוקה, והוא צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.

על פי תכנון משרד הביטחון, החלוקה תתקיים בהדרגה במשך חמש שנים, על פי "גושים מאוימים". אזורי התיישבות שבמערכת הביטחון סבורים כי יהיו הראשונים להיפגע, יזכו לקבל ראשונים את הערכות, כאשר אזורים מאוימים פחות יקבלו את ערכות המגן רק כעבר מספר שנים. על פי ההסכם, יועבר לשם החלוקה מדי שנה למשרד הביטחון סכום של כ-170 מיליון שקל.

"מאחר שישנם אילוצים תקציביים הוחלט לחלק את הערכות על פי רמת האיום", אמר עוזר שר הביטחון לענייני התגוננות, תת אלוף במיל' זאב שניר. "בסופו של התהליך תגיע הערכה לכלל האזרחים, אולם הדבר ייקח זמן. יחד עם זאת בהחלט יש כאן בשורה טובה". לדברי שניר, החלוקה תעשה על ידי חברה אזרחית שתזכה במכרז שיצא בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, שניר הדגיש כי "במידה שהמציאות תדרוש חלוקה מיידית של כלל הערכות - הדבר ייעשה על ידי פיקוד העורף בטווח של כשלושה שבועות".

בתחילה החליטה ועדה בראשות האלוף במיל' זאב ליבנה, כי ערכות המגן לילדים יישארו בידי פיקוד העורף, אולם בעקבות הערכות מצב החליטה הוועדה להחזיר אותן לידי האזרחים. בין היתר, אמור פיקוד העורף להתחיל בחלוקה של ערכות מגן חדשות המיועדות לילדים עד גיל עשר. הערכה החדשה המכונה "ממתק", והיא פותחה כהגדרת שניר כ'ידידותית לילדים', ובין היתר צבעה יהיה תכלת, צבע שהתגלה לדבריו כחיובי בעיניי ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully