וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ללבני: הצטרפי יחד איתי לקואליציה

2.3.2009 / 19:34

ברק פגש את לבני במסדרון בכנסת ואמר לה כי נתניהו עתיד להתגמש בעמדותיו. פרץ: "לא ברור מה ברק רוצה - קואליציה או אופוזיציה"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

שר הביטחון אהוד ברק נפגש הערב (שני) באקראי במסדרון בכנסת עם יו"ר קדימה ציפי לבני, והציע לה להיכנס לממשלת אחדות יחד עם מפלגת העבודה והליכוד, משום שלדבריו נתניהו עתיד להתגמש בעמדותיו. בתגובה השיבה לבני, כי נתניהו לא הביע הסכמה לעניין שתי המדינות, וכי הוא גם לא יכול ללכת בדרך זו משום שאף אחד בליכוד אינו תומך בכך, ולכן אין טעם להיכנס לממשלה.

מוקדם יותר היום אמר ח"כ עמיר פרץ (עבודה), כי לא ברור מהן כוונותיו של אהוד ברק. "התביעה של ברק שהמפלגה תדבר במסר אחיד היא לגיטימית", אמר פרץ, "אבל לצערי איש במפלגה לא יכול להסביר מה רוצה יו"ר המפלגה - האם פנינו לקואליציה או לאופוזיציה". לדבריו, "המסר הזה שהוא לא חד משמעי יוצר ספקולציות מיותרות. גם ברק יודע שיש רוב מוחלט נגד כניסה לקואליציה, וכל מהלך מהסוג הזה רק יביא לקרע עמוק במפלגה ואולי אף מעבר לכך".

עם זאת, ח"כ בנימין בן אליעזר תקף את מבקריו של יו"ר העבודה. "יש טרור מחשבתי במפלגה", אמר בן אליעזר, "בימים האחרונים ניסו לומר כאילו אני ברק ושמחון רצים לממשלה. לאף אחד אין זכות לשקר כך לציבור". לדבריו, "מפלגתו של רבין לא יכולה לשבת עם מפלגתו של מרזל ובן גביר". "אני משוכנע ובטוח שאילו ביבי היה באמת רוצה לדאוג ללאום הוא היה מבין שיש פתרון אחד ויחידי - קואליציה של קדימה, העבודה, הליכוד ואולי גם ש"ס", אמר.

קודם לכן הגיב אהוד ברק על פגישתו עם נתניהו. "אני לא חושב שכל שיחה או פגישה צריכה לעורר גלי התרגשות עמוקים", אמר ברק, "אנחנו מפלגה דמוקרטית עם תרבות ויכוח וחירות מחשבה והבעת מחשבה". הוא הדגיש כי כל החלטה תתקבל באופן מסודר במוסדות המפלגה. "אינני יודע אם יהיו שיחות נוספות עם נתניהו או לאן הן תובלנה", סיכם ברק, "אני יודע שאם לא נצטרף לממשלה אנחנו נדע שפעלנו בתום לב". לדבריו, "אני מתכוון לנווט ולהוביל את המהלכים האלה.בכל רגע שתתקבל החלטה היא תתקבל בתהליכים המוכרים לכולנו במפלגת העבודה".

"נמשיך בהידברות ובשיתוף פעולה"

בתוך כך, בישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר היום (שני) יו"ר המפלגה ח"כ אביגדור ליברמן, כי המפגש שערך היום עם נציגי הסיעות הדתיות התנהל באווירה טובה. "הפגישה הייתה באווירה טובה עם רצון למצוא פתרונות ולגשת באופן חיובי לפתרון הסוגיות שלנו ושל האחרות", אמר ליברמן. לדבריו, "חייבת להיות הבנה שיש רק דרך אחת: התחשבות זה בזה וניסיון לחפש מכנה משותף".

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי במהלך הפגישה הביעו הצדדים "רצון לעזור אחד לשני, גם בסוגיות שמטרידות אותנו כמו עדיפות ליוצאי צבא ושירות לאומי, גיור וברית הזוגיות ושינוי שיטת הממשל". הוא העריך כי יהיה ניתן בסופו של דבר למצוא את המכנה המשותף. "אי אפשר למצוא מאה אחוז של תשובות לכל דרישותנו אבל יחד נחפש פתרונות לנושאים שהעלנו על סדר היום הציבורי", אמר ליברמן, "הסכמנו שנמשיך עוד השבוע בהידברות ובניסיון לשתף פעולה".

בתוך כך, בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום אמר יו"ר המפלגה ח"כ בנימין נתניהו, כי לא ויתר על שאיפתו להקים ממשלה רחבה. "האירועים אינם מחכים לנו", אמר נתניהו, "האיום האירני והאבטלה לא מחכים לנו. לא ויתרתי על הרצון שלי לממשלה רחבה בשילוב כוחות". לדבריו, "שוחחתי על כך עם ברק ונמשיך לשוחח בימים הקרובים. אני מקווה שהמאמצים ישאו פרי. בכל מקרה יש לנו חובה להנהיג את מדינת ישראל. קיבלנו מנדט הבוחר לעשות זאת וכך גם יהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully