וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיניאה ביסאו: חיילים רצחו את הנשיא

עידן דורנר

2.3.2009 / 10:40

ז'ואאו ברנרדו ויירה נרצח שעות ספורות לאחר שראש הצבא במדינה נהרג בהתקפה. חילופי אש נשמעים סביב הבירה ביסאו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

גורמים בגיניאה ביסאו טוענים, כי חיילי צבא גיניאה ביסאו שבמערב אפריקה הרגו היום (שני) את נשיא המדינה ז'ואאו ברנרדו ויירה, שעות ספורות לאחר שראש הצבא במדינה נהרג בהתקפה. ברשת ה-BBC דווח, כי חילופי אש נשמעים סביב הבירה ביסאו, ועדיין לא ברור מי שולט במדינה המערב אפריקאית.

גיניאה ביסאו היא אחת המדינות העניות בעולם. יש לה היסטוריה עשירה של הפיכות צבאיות, מאז זכתה לעצמאות בשנת 1974, והיא הפכה לתחנת מעבר מרכזית בהברחת קוקאין מדרום אמריקה לאירופה. חלק מקציני הצבא אף הפכו למעורבים במסחר הזה.

לפי דיווחים של גורמי צבא, ממשל ותושבים מקומיים, "הנשיא ויירה נרצח על ידי הצבא בשעה שניסה להימלט מביתו, שהותקף על ידי קבוצה של חיילים, שהיו מקורבים לרמטכ"ל טאגמה נה וואי", סיפר דובר הצבא זמורה אינדוטה. הוא האשים את ויירה באחריות לרצח הרמטכ"ל.

הגנרל טאגמה מת לאחר פיצוץ שאירע אתמול, והרס חלק ממפקדת הצבא. הרמטכ"ל שהה במבנה בעת הפיצוץ. "הוא נפצע באורח קשה ולא שרד את הפציעה. זהו אובדן גדול לכולנו", סיפר אחד מקציני הצבא הבכירים. לפחות חמישה בני אדם נהרגו בפיצוץ, שבעקבותיו הורה הצבא לשתי תחנות רדיו פרטיות הפועלות במדינה להפסיק את שידוריהן. הצבא הבטיח לרדוף אחר האחראים לפיצוץ ולנקום את מות הרמטכ"ל.

הסכסוך בין הנשיא לרמטכ"ל נמשך כבר חודשים ארוכים. בנובמבר האחרון תקפו חיילים את הארמון הנשיאותי במהפיכה צבאית שנכשלה. בעקבות המתקפה הקים הנשיא משמר אישי שכולל 400 חיילי מיליציה, שהואשמה בחודש ינואר ברצח ראש הצבא במדינה, ולכן פורקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully