וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניסתה "חברת השמירה" לשחד שוטרים

נתיב נחמני

2.3.2009 / 11:45

לפי החשד, חברי הכנופייה בראשותו של העבריין יוסי גנגינה ניסו לשחד שוטרים כדי שיאפשרו להם לגבות דמי חסות מקבלנים ולחסל יריבים

כשלושה שבועות לאחר מעצרו של יוסי גנגינה, תושב פתח תקווה החשוד שעמד בראש "חברת שמירה", שנהגה לסחוט קבלנים ועובדי עירייה, נחשפת השיטה בה פעלה הכנופיה. על פי החשד, חברי הכנופייה נהגו לנסות "לקנות" שוטרים על מנת שיסייעו להם להתחמק מהחוק ולחסל את התחרות בעולם הפשיעה המקומי. רוב חברי הכנופייה והעומדים בראשה, בהם בני משפחה בדואית מוכרת מהדרום, נעצרו לאחר שהופעלן נגדם סוכנים סמויים.

חקירת הפרשה נפתחה כחקירת סחיטת דמי חסות שגרתית. בשלוש השנים האחרונות שוטרי מרחב השרון מבצעים חקירה סמויה נגד גנגינה לאחר שעל שולחנם הצטבר מידע מודיעיני אליו הצטרפו תלונות רבות מקבלנים שטענו כי נפלו קורבן ל"חברת השמירה" אשר בבעלותו של העבריין. על פי החשד, גנגינה הקים חברת שמירה בשם "אור מרום" ונהג להציע שירותי שמירה לקבלנים המקימים פרוייקטים בעיר. למרות שעל פי החשד הוא מעולם לא העסיק אף לא שומר אחד בחברתו, במשטרה טוענים שגנגינה ידע "לשכנע" את הקבלנים לשכור את שירותי השמירה שהוא מציע.

מחומר הראיות שנאסף, עולה כי מיום שקבלן היה מסרב להצעתם הראשונית של חברי הכנופייה, היו מתחילות פריצות רבות למשרדיו, גניבות ציוד מאתרי הבנייה, גרימות נזק ואף איומים מפורשים על חייו. על פי החשד גנגינה נהג גם להפעיל לחצים גם על פקידי עירייה שיבצעו פעולות המשרתות אותו, אך עם התפתחות החקירה עלה כי הכנופייה לא הסתפקה בקשרים בעירייה ואף נשאה עינייה ל"חיזוק הקשרים" עם גורמים במשטרה.

הצעה מפתה לקצין משטרה

"גורמים בכנופייה הגיעו אלינו לתחנה עוד לפני שידענו על חלקם בפרשה", סיפר הבוקר לוואלה! חדשות רפ"ק ניסן בן ארויה, ראש משרד מודיעין בתחנת כפר סבא. "בפעם הראשונה שהם יצרו קשר, נכנס אלי למשרד קרוב משפחה שלהם, הציג את עצמו כחלק ממשפחה מוכרת בדרום, משפחת אל-סייד, והציע את עזרתו כמקור משטרתי", סיפר הקצין. למרות שעבריין המציע את עזרתו למשטרה הוא לא דבר שאינו בשגרה - שכן שיתוף פעולה עם המשטרה בהפללת עבריינים מספק "שקט תעשייתי" למשתף הפעולה להמשיך בעסקיו הפרטיים - היה בהצעתו הישירה דבר שעורר את חשדו של רפ"ק בן ארויה.

"אחרי שהבנתי מה הוא רוצה באמת התחלתי להתחבר אליו ולשאר חברי הכנופייה", הוא מספר. "בהתחלה הייתי פוגש רק את החיילים הפשוטים בכנופייה ועם הזמן הגעתי לאלו שעומדים בראש הפירמידה". ראשי הכנופייה הבטיחו לקצין הצעה מפתה ביותר - הפללתם של עבריינים רבים באזור ותשלומים מתחת לשולחן שיכפילו את משכורתו כמעט פי 10.

יחד עם הממונים עליו ובהתייצעויות עם הפרקליטות החליט בן ארויה להעמיק בחקירה ולשחק בתפקיד כפול כשוטר מושחת. "התחלנו לתכנן איך הם משתילים סמים אצל עבריינים ואיך אני מגיע עם שוטרים ומבצע אצל אותם העבריינים פשיטות", אמר. כך, לשיטת הכנופייה, הם היו מנטרלים את התחרות על השליטה בעולם התחתון המקומי ובן ארויה היה זוכה לשם של קצין מוערך המבצע מעצרים גדולים ואיכותיים. "הם הבטיחו לי מקדמה של עשרת אלפים שקל וגם ביקשו שאעזור להם בביטולי דו"חות ושאעזור לאח של אחד מהם שנמצא בכלא".

כשהוא מבצע את המשימות השמורות לרוב לאנשי היחידה המרכזית יצא בן ארויה לאותן הפגישות כשהוא נושא עליו ציוד הקלטה זעיר. לדבריו, הוא דאג להפריך את חשדם מהיותו סמוי בשירות המשטרה בכך שנהג כלפיהם בחשד רב. "בתחילת המפגשים הייתי מבצע עליהם חיפושים למכשירי האזנה ולא הייתי מדבר איתם בלי החיפוש", אמר.

במקביל, הפעילו החוקרים שוטר נוסף שהתחזה לשומר באחד מאתרי הבניייה שהיו נתונים לסחיטה מצד הכנופייה. אותו שוטר היה זוכה לבקורים מצד חייילי הכנופייה שהיו "מייעצים" לו שלא יגיע לאתר הבנייה והיו מאיימים על חייו. "לאחר מספר ימים החלטנו שהוא אסף מספיק חומר ראיות נגדם והוצאנו אותו מחשש שהם ישובו וינסו לפגוע בו. אז יצאנו למעצרים", סיפר קצין המודיעין. עד היום נעצרו כשישה חברים בארגון ואתמול הוגשו נגד שלושה מהם כתבי אישום. הבוקר יובאו שני בני משפחת אל-סייד לבית משפט השלום בכפר סבא, להארכת מעצר נוספת לצורך המשך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully