וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת שלגים שיתקה את החוף המזרחי בארה"ב

עידן דורנר

2.3.2009 / 12:38

הסופה גרמה לניתוק קווי חשמל, סגירת בתי ספר ותאונות דרכים. כמה מהערים ממיין ועד מרילנד שותקו ומאות טיסות בוטלו

סופת שלגים אימתנית מלווה בטמפרטורות מקפיאות פקדה היום (שני) את החוף המזרחי של ארה"ב, וגרמה לניתוק קווי חשמל, סגירת בתי ספר, ושיתוק כמה מהערים ממיין ועד מרילנד. בחלק מהמדינות נערמו יותר מ-30 סנטימטרים של שלג. שירות החזאות הלאומי אמר כי הסופה החלה לפגוע באזור הצפוני של ארה"ב ביום ראשון בלילה. מזג האוויר גרם גם למספר תאונות קשות. מאות טיסות כבר בוטלו, ועשרות נוספות צפויות להתבטל בהמשך.

תושבי העיר ניו יורק אגרו מזון ומצרכים נוספים, בשעה שהעירייה גייסה מפלסות שלגים נוספות ומשאיות לפיזור מלח, בכדי להילחם בערימות השלג החוסמות את הכבישים והמדרכות. השלג בעיר אמור להיערם לגובה של כ-40 ס"מ. "זוהי תחילת חודש מרץ, עליו אנחנו נוהגים לומר שהוא מגיע כמו אריה ועוזב כמו כבשה", אמר ראש העיר מייקל בלומברג. ברשות התברואה של העיר מזהירים כי מדובר בסופת השלגים החמורה ביותר שנראתה השנה, וחוזים יום קשה במיוחד לתחבורה הציבורית.

ראש עיריית וושינגטון אדריאן פנטי הכריז על מצב חירום בבירה, שעות לפני שהשלג פקד את העיר, וצפוי להיערם לגובה שיא בשלוש השנים האחרונות. השלג החמור ביותר צפוי לרדת במסצ'וסטס, רוד איילנד וצפון קונטיקט. גם פילדלפיה הכריזה על מצב חירום והתושבים נקראו להיערך בהתאם.

החזאים מזהירים גם מפני רוחות עזות, שעשויות להגיע למהירות של 48 קמ"ש. מושל מרילנד קרא לתושביו להימנע מנהיגה ברכבם. מפלסי השלגים נאבקים גם כדי לפנות את מסלולי ההמראה והנחיתה בשדות התעופה, שנסגרו. הסופה לא פסחה גם על מדינות דרומיות יותר, שלא מורגלות למזג אוויר שכזה בחודש מרץ. בטנסי נערמו בשבת האחרונה 47 ס"מ של שלג. גם באלבמה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה צפוי לרדת שלג כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully