וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הזיקוק משיבים מלחמה

אייל דץ

2.3.2009 / 10:56

בשימוע שהתקיים לחברות מחיפה נקבע כי עליהן להפחית משמעותית את פליטות החומרים הרעילים. בז"ן: "מדובר בלינץ'"

בתי הזיקוק משיבים מלחמה: אמש קבע המשרד לאיכות הסביבה כי על חברות גדיב ובז"ן חיפה להביא להפחתה מיידית של 60% בכמות הפליטות תוך שישה חודשים, וכי על המפעלים להגיש תוכנית לטיפול בפליטות לא מוקדיות המכוונת להפחתה של 98% ממכלים ו-99% בפליטות חומרים רעילים ומסרטנים תוך שלושה חודשים. כמו כן, דורש המשרד מבז"ן להקצות לעניין תקציב מיידי מתוך הסכום של 270 מיליון דולר שלפי תשקיף החברה הוקצו לנושאי סביבה ולפרויקטים הנדרשים להפחתת פליטות לאוויר.

שעות ספורות לאחר ההחלטה, תקפו בתי הזיקוק את החלטת המשרד באופן חסר תקדים וטענו כי "מדובר ב"לינץ" ציבורי ותקשורתי". לדבריהם, "היות שככל שאנו מגבירים את מאמצנו והשקעותינו הכספיות, תוך תיאום עם המשרד להגנת הסביבה, כך גוברת ההתנפלות על החברה. חלק מהעובדות מופרכות וחסרות בסיס עובדתי, לדוגמה- בז"ן הפחיתה את הפליטות הלא מוקדיות מציוד ב 90% וזאת בניגוד מוחלט למידע שהפיץ המשרד".

עוד נמסר מבז"ן, כי "לא יעלה על הדעת שישיבות מקצועיות ובחינת דרכים לטיפול בנושאים סביבתיים, יופצו לתקשורת כמידע חלקי ומטעה". מהחברה נרמז כי היא איננה מתכוונת לשתוק וכי הם מתכונים "לעקוף" את מחוז חיפה ולפנות לדרגים בכירים יותר במשרד להגנת הסביבה: "אנו בוחנים את כל האפשרויות העומדות בפנינו בכדי להגן על שמנו הטוב ועל הפעילויות המקצועית המבוצעות בחברה". נמסר מבז"ן. "אנו מכינים את תשובותינו המפורטת "לשימוע" ונדרוש בירור אצל הדרגים הבכירים במשרד, על אופן ביצוע התהליך אל מול בתי הזיקוק והפגיעה הבלתי מתקבלת בפעילותה ובשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully