וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קציני צה"ל עם אזרחות כפולה ישפטו בהאג?

עידן דורנר

2.3.2009 / 10:10

בית הדין הבינ"ל בוחן אם יוכל לעקוף את סירוב ישראל לשתף פעולה, והאם הרשות נחשבת למדינה, בכדי להגיש תביעה נגד חיילי צה"ל

בית הדין הבינלאומי בוחן האם הרשות הפלסטינית היא גוף "הקרוב מספיק" להגדרה של מדינה, בכדי שתוכל להגיש תביעה נגד חיילים ישראליים שלדעתה ביצעו פשעי מלחמה, במהלך המתקפה הישראלית ברצועת עזה לפני כחודשיים. התובע הכללי לואיס מורנו קמפו בודק גם האם ניתן לחקור קצינים המחזיקים באזרחות כפולה. במידה שהדרכון השני שהם מחזיקים בו, הוא של מדינה המשתפת פעולה עם בית הדין.

הבחינה המשפטית עשויה לסלול את הדרך לשפיטת מפקדי צה"ל בבית הדין בהאג. ראש המחלקה לבחינת הסמכות השיפוטית של בית הדין בודק את כל ההסכמים הבינלאומיים עליהם חתמה הרשות הפלסטינית, כדי לבחון האם היא מתנהגת בפועל ונתפשת על ידי אחרים כמדינה. כמו כן נבחנות חוקות המוסדות השלטוניים והמשפטיים שלה.

בעקבות שיחות עם ראש הליגה הערבית עמר מוסא ובכירים ברשות הפלסטינית, המהלכים החלו לתפוס תאוצה. לדברי גורם בבית הדין, החלטתו הסופית של התובע תתקבל "בתוך חודשים ולא שנים". ישראל אינה מכירה בבית הדין, למרות שהיא חתומה על אמנת רומא שהביאה להקמתו. בבית הדין עדיין לא הכיר רשמית ברשות כמדינה ריבונית.

ל"גרדיאן" הבריטי נודע גם, כי הצלב האדום עורך חקירה משלו על פעולות צה"ל בעזה. הארגון צפוי להאשים את ישראל בשימוש מופרז של כוח, האסור לפי אמנת ז'נווה. הארגון אוסף עדויות לשתי חקירות מקבילות - אחת של ישראל ואחת של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully