וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד שרי הביטחון ממשיך

חגי מירום

2.3.2009 / 10:29

ברק, מופז, יעלון ועוד רבים רואים עצמם כמועמדים ראויים לתפקיד שר הביטחון. המצעד יימשך עד לרגע האחרון והכל פתוח

למשרד הביטחון נודעת בארצנו הביטחונית חשיבות רבה במיוחד, ובאופן מסורתי, בעת הרכבת הממשלה הופך המשרד הזה לנחשק ביותר ולאבן יסוד ופוזיציה קריטית בבניינה.

אף כי הכול עוסקים בימים אלה בהערכות לפיהן יישמר משרד זה לנציג הליכוד, אין ביטחון כי כך יקרה. רצונו העז של נתניהו, ראש הממשלה הנכנס, הוא לראות את קדימה, או לחילופין חלק ניכר מקדימה נכנסים עימו לממשלה ומהווים חלק מרכזי בה, מחייב אותו לשמור את התיק עבור המועמד שאול מופז. אם יישמר תיק זה בעבורו, יש סיכוי גדול שכך יקרה, אם לא יישמר, תישמט קדימה מהתהליך ותוקם ממשלת ימין צרה, צרה צרורה.

בממשלת ימין ישנם מספר מועמדים מטעם עצמם ומטעם הבטחות קודמות שניתנו להם הבולט שבהם, הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון המקורב והאהוד על ביבי והנוח לו ביותר בשל היותו כפוף, נאמן וכן בשל תפיסותיו המדיניות המאפשרות לו הן קשיחות והן גמישות.

גם האלוף יוסי פלד שייך עדיין לחבורת המועמדים, הן בשל הבטחה מפורשת שניתנה לו על ידי נתניהו כאשר הצטרף למרוץ לכנסת והן בשל הבנתו הביטחונית צבאית. פלד אמנם מצוי בקדנציה הראשונה שלו בכנסת ואף נבחר באמצע העשירייה השנייה בליכוד, כך שניתן לפצותו בינתיים בתפקיד אחר אולם הוא בהחלט רואה עצמו מועמד של פשרה לתפקיד.

דן מרידור כעלה תאנה

"המועמד האזרחי" המוזכר בליכוד כשר ביטחון הוא דן מרידור. הוא עוסק שנים בנושאים ביטחוניים חסויים, בעל ידע רב בביטחון ישראל ואינו קיצוני מדיני דבר אשר יכול לסייע לביבי להציג את ממשלתו הימנית כמתונה בעת שיטוס לפגוש את אובמה או כשתבקר כאן מעת לעת שרת החוץ קלינטון. יש לו יתרון נוסף: לא הובטח לו דבר ואף אפשר לראות בו מחזיק התיק למשמורת עד אשר יגיע כוח מופז שיפרוש מקדימה בחזרה אל חיק הליכוד.

קיימת גם אפשרות נוספת, אשר נובעת מתביעות מפלגת ישראל ביתנו למנות את איווט ליברמן לתפקיד. אין לשכוח כי חלומו להיות השר לביטחון אסטרטגי כבר קיבל ביטוי בממשלה הקודמת אולם באותה עת לא ניתנו לו סמכויות של ממש ובכך סוכל חלומו להיות זה שיטפל באיום האירני.

וכדי לסכם את הרשימה כפי שהיא נראית בשעה זו, אל נשכח את האופציה למנות את אהוד ברק המשמש עדיין בתפקיד, אוהב אותו וקשור אליו עד כדי כך שהוא מחפש כל דרך חרף הכרזותיו על הליכת מפלגת העבודה לאופוזיציה, לקפוץ על עגלת הממשלה ולהמשיך לנהל את ביטחון ישראל. מצעד שרי הצבא, המועמדים לתפקיד שר הביטחון יימשך עד הרגע האחרון, ממש כמו דוגמניות על המסלול. ומי יזכה? עדיין הכול פתוח.

*חגי מירום הוא ח"כ לשעבר במפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully