וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לאינטרפול: לעצור 15 פושעים ישראלים

1.3.2009 / 21:50

בטהרן טוענים כי יש לעצור את הישראלים על חלקם בלחימה בעזה. סעיפי האישום הם "פשעי מלחמה, פלישה, כיבוש, רצח עם ופשעים נגד האנושות"

אירן פנתה לאינטרפול (הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי) בבקשה לעצור 15 ישראלים, אותם היא מכנה "פושעי מלחמה", על מעורבותם בתקיפה הישראלית ברצועת עזה לפני כחודשיים. כך הודיע הערב (ראשון) התובע הכללי בטהרן, בטלוויזיה הממלכתית. הוא הוסיף כי אירן גיבשה אישומים נגד 34 מפקדים ו-115 אנשים נוספים. לטענתו סעיפי האישום הם "פשעי מלחמה, פלישה, כיבוש, רצח עם ופשעים נגד האנושות".

אירן הודיעה בחודש דצמבר, כי תקים בית דין לשפיטת ישראלים שמעורבים ב"עופרת יצוקה". היא אף הודיעה כי תשפוט אותם גם בהעדרם. "השבוע השלמנו את החקירה בנוגע למעורבותם של כ-15 בני אדם, שהיו חלק מהפושעים", אמר התובע סאעד מורטזבי. "בהתבסס על החקירה שניהלנו ובהתאם לסעיף 2 בתקנון האינטרפול, אנו מבקשים מהאינטרפול לעצור את החשודים הללו".

כזכור, במתקפה הישראלית ברצועת עזה נהרגו 13 ישראלים וכ-1,300 פלסטינים. האירנים טוענים כי חמאס הוא שניצח בעימות, כיוון שהצליח לשרוד את הלחימה. בישראל ובארה"ב האשימו את אירן באספקת נשק לחמאס בעזה. אירן מצידה טוענת שהעניקה אך ורק תמיכה מוראלית לחמאס ולעם הפלסטיני. בישראל הבטיחו להעניק לחיילי צה"ל הגנה משפטית מפני תביעות בינלאומיות בעקבות התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully