וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד אולמרט בפרשת טלנסקי

עדי שמחוביץ

1.3.2009 / 19:26

היועץ המשפטי לממשלה הודיע הערב לבאי כוחו של רה"מ כי בכוונתו להעמידו לדין בכפוף לשימוע. כתב האישום אינו כולל נטילת שוחד. דוברו של אולמרט: "עדותו של טלנסקי שקרית"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

מצטרף לאישום בפרשת ראשונטורס

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע הערב (ראשון) לראש הממשלה אהוד אולמרט כי בכוונתו להגיש נגדו כתב אישום בפרשת טלנסקי. מזוז מסר לבאי כוחו כי כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע. מלשכת מזוז נמסר כי כתב האישום כולל עבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הודעה דומה נמסרה היום גם למנהלת הלשכה לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בגין מעורבותה בפרשה זו. עוד נמסר כי בקרוב תתקבל הכרעה גם בפרשת מרכז ההשקעות, בה חשוד אולמרט.

"מכלול התנהגותו של מר אולמרט בפרשה הנדונה מהווה ניצול לרעה של תפקידיו ומעמדו הציבוריים, לפעילות שיטתית, לאורך שנים, להפקת טובות-הנאה כספיות אישיות מטלנסקי", נכתב בהודעת הפרקליטות. "אולמרט גם עשה שימוש לרעה במעמדו ובתפקידו לסייע לטלנסקי בעסקיו, כשהוא מצוי כלפיו במצב של ניגוד עניינים".

כמו כן, מואשם אולמרט שהחזיק "קופה סודית" של מזומנים אצל מקורבו עו"ד אורי מסר, ונקט פעולות הסתרה ומרמה כלפי מבקר המדינה "בדרך המנוגדת לנורמות ולכללים המחייבים שר ועובד ציבור". בהודעה נקבע כי "במעשים אלה יש משום פגיעה מהותית בטוהר המידות של עובדי הציבור, באמון הציבור ברשויות השלטון ובתקינות פעילות המינהל הציבורי".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה כי "למרות שהוכח חד משמעית כי עדותו של טלנסקי היתה שקרית וכי אין לה כיום שום משמעות, ולמרות שכבר חודשים ארוכים לא ניתנת בידי ההגנה הזכות הבסיסית להשלים את חקירתו הנגדית של טלנסקי, כל אלה לא מפריעים לפרקליטות להמשיך ולנפנף בעדויותיו הראשונות, השיקריות והסותרות של טלנסקי".

לדבריו, "הפרקליטות אינה יכולה להרשות לעצמה להודות היום, כי ההליך החריג של העדות המוקדמת, שהוביל להתפטרותו של ראש ממשלה מכהן בישראל, היה שגוי ומוטעה מן היסוד וכי לא היה מקום שיתקיים כלל, ומכאן גם החלטתה הנוכחית שלא לסגור את התיק". הוא הוסיף, כי "חשוב להדגיש כי ההרים והגבעות שיצרה המשטרה בתחילת הפרשה הפכו כעת לתלוליות עפר קטנות שגם הן תעלמנה לחלוטין בסופו של דבר. כל הכותרות שיצרה המשטרה בטענה לשוחד התבררו כעת כחסרות שחר".

מיכה פטמן, עורך דינה של שולה זקן, אמר כי במהלך השימוע הוא מתכוון לשכנע את הפרקליטות כי מרשתו "לא פעלה במטרה לבצע איזשהי עבירה, אלא אך ורק כעובדת ציבור מסורה ונאמנה". לדבריו, "נבקש לציין את מה שכבר אינו שנוי במחלוקת והיא העובדה ששולה זקן לא לקחה לכיסה אגורה שחוקה אחת, וכי היא שילמה מחיר ציבורי ותקשורתי יקר לעין שיעור במידת מעורבותה בכל פרשה זו".

לפני כשבועיים הודיעה הפרקליטות על סירובה לשמוע את המשך עדותו של מוריס טלנסקי בדלתיים סגורות ותחת איסור פרסום. יחד עם זאת הסכימה הפרקליטות ששאלות בנוגע לנושאים שאינם עוסקים במישרין "בלבם של הנושאים שעל הפרק", יישמעו בדלתיים סגורות.

החקירה עוסקת בחשד לקבלת כספים שלא כדין, על ידי אולמרט, במסגרת כהונתו הציבורית, בתקופה שקדמה לכהונתו כראש הממשלה: במסגרת כהונתו כשר התמ"ת (בין 2003 ל-2006) וכראש העיר ירושלים (בין 1993 ל-2003). על פי החשד, התקבלו על ידי אולמרט כספים בסכומים משמעותיים, מגורם או מגורמי חוץ, לאורך תקופה ממושכת, חלקם במישרין וחלקם בעקיפין. על פי ההערכות, מדובר בסכומים בהיקף של מאות אלפי דולרים.

לפני כארבעה חודשים הודיע מזוז לאולמרט על ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע בפרשת "ראשונטורס". ימים ספורים לאחר מכן הודיע מזוז כי בכוונתו לערוך את השימוע עד סוף פברואר, אולם השימוע טרם נערך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully