וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מתנגד למדינה פלסטינית"

1.3.2009 / 19:02

ח"כ סילבן שלום אמר כי אין טעם לקבוע מראש את התוצאה הסופית של המו"מ עם הפלסטינים. על הקמת הקואליציה: "אולי ח"כים מקדימה יחברו לליכוד"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתנגד לפתרון שתי המדינות, כך אמר היום (ראשון) ח"כ סילבן שלום (ליכוד). הוא הוסיף כי נתניהו יפתח בדיאלוג עם הפלסטינים וכי יעבוד מקרוב עם ממשלו של אובמה.

לדברי שלום, יו"ר הליכוד לא יקבע מראש את פתרון הקבע לשיחות עם אבו מאזן, כפי שעשתה ממשלת קדימה, כשתמכה ברעיון שתי המדינות לשני העמים, בו תומכת ארה"ב. "הממשלה הבאה תנקוט בגישה שתאפשר לנו ולפלסטינים להניח כל הצעה על השולחן". אמר שלום בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס."אני לא רואה סיבה להכריז מראש שהתוצאה הסופית של המשא ומתן תהיה מדינה פלסטינית. זה משהו שצריך לדון עליו. לחשוב שאם נתניהו יאמר עכשיו 'שתי מדינות' ויביא להסכם שלום, זה מעט לא מציאותי".

לדבריו, ממשלת נתניהו, בין אם תהיה ממשלת אחדות רחבה או ממשלת ימין צרה, תכבד את ההסכמים הבינלאומיים, כגון הסכם אוסלו, אך לא תידחף להקמת מדינה פלסטינית, "בשעה שישראלים רבים סבורים כי נסיגה מהגדה המערבית תוביל להשתלטות חמאס עליה, כפי שקרה ברצעות עזה לאחר ההתנתקות".

שלום לא שלל את האפשרות שקדימה תצטרף לקואליציה, כדי להתמודד עם האיום האירני, המשבר הכלכלי, והצורך, לדבריו, בפעולה צבאית נוספת בעזה. על דרישתה של לבני לקבוע בקווי היסוד של הממשלה את קידום פתרון שתי המדינות אמר שלום: "זה מכשול בפני הקמת הקואליציה".

שלום גם לא שלל גם את האפשרות שאם לבני לא תחבור בסופו של דבר לממשלה, בכירים רבים בקדימה, שעזבו את הליכוד, יצטרפו לממשלה בשלב מאוחר יותר. "אולי הם יצילחו לפלג את קדימה" אמר. הוא הוסיף כי הליכוד עוד לא ויתר על צירוף העבודה לקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully