וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "על הוליווד להתנצל בפנינו"

עידן דורנר

1.3.2009 / 18:04

יועץ בכיר של הנשיא אחמדינג'ד ניצל ביקורת של משלחת מהוליווד בארצו כדי לתקוף: "הוליווד מטיחה עלבונות באומה האירנית"

"על הוליווד להתנצל בפני אירן על שהשמיעה האשמות והטיחה עלבונות נגד האומה האירנית", כך אמר היום (ראשון) יועץ בכיר לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שאירח את חברי האקדמיה לסרטים, אומנות ומדע בארצות הברית. בין חברי המשלחת נמצאת גם השחקנית אנט בנינג, שהיתה מועמדת בעבר לאוסקר.

לדברי יועצו של אחמדינג'ד לענייני אומנות, ג'באד שהאמגדרי, "נציגי תעשיית הקולנוע של אירן יערכו פגישות רשמיות עם נציגי האקדמיה האמריקאית, רק אם אלה יתנצלו על העלבונות וההאשמות שהושמעו נגד האומה האירנית במהלך 30 השנים האחרונות", אמר.

הוא ציין את הסרטים 'לא בלי בתי' ו-'300', כ"שתי דוגמאות ברורות לשקרים מוחלטים". לטענת האירנים, הסרט '300', העוסק בקרב בין הספרטנים לפרסים, מציג את הלוחמים הפרסים כמושחתים ומרושעים, בניגוד ליוונים המוצגים כלוחמים אצילים. 'לא בלי בתי' מבוסס על סיפור אמיתי, בו אישה אמריקאית נישאת לאירני ומנסה להימלט מאירן יחד עם בתם המשותפת.

המשלחת מהוליווד אמורה להפגש במהלך הביקור עם יוצרי סרטים אירנים ולקיים מסיבת עיתונאים באירן בהמשך השבוע. חברי המשלחת סירבו לבקשת רשת CNN להעביר את תגובתם לדברים. חברי הקבוצה אמורים להעביר סדנאות בנושא בימוי, כתיבת תסריטים, משחק, הפקה ושיווק והפצת סרטים.

שהאמגדרי דרש לדעת כיצד הפגישות יוכלו להפיק תועלת: "כיצד אנו יכולים לשבת ולנהל פגישה כנה עם יוצרי סרטים אמריקאים, בשעה שהם משפילים ומעליבים את העם האירני ואת המהפכה הגדולה שעברה על ארצם?"

הוא מתח ביקורת גם על הסרט "המתאבק", עליו כוכב הסרט מיקי רורק היה מועמד לאוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר השנה. "המתאבק הוא האחרון בשורה של הסרטים הללו. אנו יודעים שגם כעת יש סרטים אחרים שמצולמים במטרה להעליב ולהאשים את האומה האירנית הגדולה ואת התרבות העשירה שלה". רורק מגלם בסרט מתאבק שמתכונן לקרב נגד יריב בשם "האייתולה", המנסה לחנוק אותו באמצעות דגל אירן. בתגובה רורק קורע את הדגל ומשליכו לקהל. אף אחד מהסרטים המוזכרים לא הוקרן באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully