וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק גרעיני לאירן? תלוי את מי שואלים

עידן דורנר

1.3.2009 / 20:19

שר ההגנה גייטס טען כי אירן לא קרובה ליצור נשק גרעיני, בניגוד לעמדת הרמטכ"ל, שאמר כי הוא סבור שלטהרן יש מספיק חומר לייצור פצצה

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

חילוקי דיעות בארה"ב בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית. שר ההגנה של ארה"ב רוברט גייטס אמר היום (ראשון) כי אירן לא קרובה לייצור נשק גרעיני, עובדה המאפשרת לארה"ב ולמדינות נוספות לנסות ולשכנע את טהרן לזנוח את תוכנית הגרעין שלה.

בכך סתר גייטס דברים שאמר מוקדם יותר היום יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייק מאלן, לפיהם ארה"ב מאמינה שלאירן יש מספיק חומרים גרעיניים לייצור פצצת אטום. "הם לא קרובים לייצור נשק בשלב הזה, לכן יש לנו עוד זמן", אמר גייטס בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC.

גייטס אמר כי ישנו תהליך שמטרתו לנסות ולגרום לטהרן לזנוח את התוכנית. צריך למצוא איזון בין סנקציות שילחצו על אירן ותמריצים לשתף פעולה עם ארה"ב ואירופה. "האירנים יודעים שיש מחיר כלכלי לתוכנית הזאת, והם עומדים בפני קשיים כלכליים מבית".

כאמור, מוקדם יותר היום אמר הרמטכ"ל האמריקאי כי ארה"ב מאמינה שלאירן יש מספיק חומרים גרעיניים לייצור פצצת אטום. מאלן אמר את הדברים בראיון לרשת CNN. "אנחנו סבורים שכן, למען האמת", אמר מאלן כשנשאל האם לאירן יש מספיק חומרים בקיעים לייצור נשק גרעיני. "זוהי תוצאה מאוד רעה עבור האזור ועבור העולם כולו".

בשבוע שעבר הצהיר ראש סוכנות הגרעין האירנית גהולמרזה אגהזאדה כי ב-9.4 תודיע ארצו על פריצת דרך בתכנית הגרעין. הוא אמר את הדברים באתר בו נבנה כור חדש בדרום מזרח המדינה. הוא הבהיר עוד, כי לא נרשמה כל האטה בתהליך העשרת האורניום במדינה, בניגוד לדיווח בדו"ח שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), בשבוע שעבר. אירן החלה לערוך ניסויים בכור הגרעיני בבושהר כחלק מההכנות להתחלת פעילותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully