וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: רק נוצרי יוכל לשמש כראש העיר נצרת

פנחס וולף

1.3.2009 / 16:15

לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ איוב קרא, העיר, שרוב תושביה מוסלמים, תונהג בידי נוצרי. טיבי: "הציבור הוא שיקבע מי יהיה ראש העיר"

רק נוצרי יכהן כראש עיריית נצרת - כך מציע ח"כ איוב קרא (ליכוד). על פי הצעת חוק שהניח היום (ראשון) על שולחן הכנסת, יעוגן בחוק שרק נוצרי יוכל להתמודד על ראשות עיריית נצרת. "בשל אופיה הנוצרי של נצרת, וכמחווה לרגל ביקורו של האפיפיור בנדטיקוס ה-16, מוצע לעגן זאת בחוק", אמר קרא, שהביע תקווה שחוק כזה יעודד תיירות צליינית בישראל.

ח"כ קרא הוסיף, כי "בערים רבות בעולם נהוג שהעומד בראשה מייצג את אופי המקום. כך בבית לחם ובבית ג'אלה שראש העיר בהן הוא נוצרי וכך גם בלבנון ובוותיקן. נצרת, כעיר שישו התחנך בה, מן הראוי שזהותה הנוצרית תשמר לדורות, וזאת יעשה רק ראש נוצרי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), אמר בתגובה כי, "הצעת החוק היא לא ראויה, לא נכונה ואין לה מקום. הציבור הוא היחיד שיקבע מי יהיה ראש העיר באמצעות בחירות ולא הצעות חוק. ההצעה הזו תמוהה ויש בה אלמנט מפלה שאין לו מקום".

בנצרת גרים כיום כ-66 אלף תושבים. רק 31.3% מהם הם נוצרים בעוד 68.7% הם מוסלמים. שיעור הנוצרים בעיר נמצא בירידה מתמדת. בשנת 1949 היוותה האוכלוסייה הנוצרית 60% מכלל האוכלוסייה, ובשנות השבעים איבדו הנוצרים את הרוב שלהם לטובת המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully